به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛دکتر سیدفرید موسوی، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با همراهی علیرضا صادقی بخشدار قلعه نو از دریاچه بزرگ پرورش آبزیان و پرندگان عشق آباد بازدید کرد.

در این بازدید دکتر الویری مالک و مجری بهره برداری از این مجموعه، ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون فعالیت های صورت یافته در این مجموعه طی چندسال گذشته، به تشریح طرح ها و برنامه های درحال اجرا پرداخت. الویری ضمن تقدیر از حمایت ها و همکاری بخشداری قلعه نو در جهت رشد و توسعه این مجموعه از کلیه مسئولین خواست تا با حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی، زمینه رونق تولید و افزایش سطح اشتغال را بیش از پیش ایجاد کنند.

دکتر موسوی در این بازدید، وجود چنین مجتمع بزرگی را فرصتی مغتنم برای بخش قلعه نو و شهرستان ری دانست که استعداد و ظرفیت مطرح شدن به عنوان مرکزی ملی و بین المللی را دارا میباشد. وی توسعه زیرساختها و امکانات مورد نیاز جهت ایجاد یک مجتمع بزرگ گردشگری تفریحی در کنار موضوع تولید در این دریاچه را یکی از ظرفیت های بالقوه آن خواند که نیاز دارد تا با حمایت دولت و ارائه تسهیلات و مجوزهای لازم با همت بخش خصوصی این ظرفیتها را بالفعل نمایند.

لازم به ذکر است دریاچه پرورش آبزیان و پرندگان عشق آباد، بزرگترین سایت غیرساحلی کشور می باشد که در حال حاضر با تولید سالیانه ۱۶۰ تن انواع ماهیان گرمابی، یکی از واحدهای فعال در این حوزه میباشد.