حضور پررنگ خیران و احداث یک کتابخانه روستایی دیگر در مهاباد


حضور پررنگ خیران و احداث یک کتابخانه روستایی دیگر در مهاباد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز این شهرستان 75 میلیون ریال برای تکمیل ساختمان کتابخانه «داشخانه» مهاباد اهدا کردند.

چیا قادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات ساخت این کتابخانه از یک سال پیش آغاز شده که علی‌رغم دارا بودن امکانات کتابخانه‌ای از جمله رایانه، میز و صندلی، قفسه و یکهزار جلد کتاب، عملیات ساختمان آن هنوز بصورت کامل به اتمام نرسیده است.

وی ادامه داد: روستای داشخانه از توابع بخش مرکزی مهاباد که در سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به عنوان روستای دوستدار کتاب انتخاب شده است و از این جهت زمینی به مساحت ۸۰ مترمربع برای احداث کتابخانه در نظر گرفته شده بود.

قادری با بیان اینکه کمک مالی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز به روستای داشخانه در زمینه اتمام عملیات ساخت کتابخانه این روستا است اضافه کرد: با وجود آنکه با تلاش و همت اهالی این روستای دوستدار کتاب و بخشدار مرکزی کلنگ آن به زمین زده شده اما با کمبود منابع مالی دچار شده است.

قادری با بیان اینکه برای تکمیل و بهره برداری از این کتابخانه به ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز است ابراز امیدواری کرد تا خیرین و مسوولان تا اتمام ساخت این کتابخانه روستایی کمک های خود را همچنان ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز مهاباد به طور رسمی از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را شروع و در این مدت فعالیت‌های فرهنگی خود را در قالب کمک مالی، خرید تجهیزات و اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی انجام داده است افزود: این انجمن تاکنون موفق به ایجاد کتابخانه و تامین کتاب هفت روستای این شهرستان کرده است.

رییس اداره کتابخانه های عمومی مهاباد با اشاره به اینکه مهاباد در آیین ویژه چهارمین دوره طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران با کسب رتبه دوم توانست به عنوان شهر خلاق در کشور شناخته شود، افزود: باید تلاش کرد با ساخت کتابخانه، فرهنگ‌سازی و ترویج مطالعه در قبال برنامه‌های آموزشی و تفریحی، زمینه انتخاب این شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال جاری فراهم شود.

شهرستان مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت و ۶ کتابخانه در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در قالب ۶۰ هزار نسخه در کتابخانه های مهاباد وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

۹۹۰۳/‏۶۱۸۵/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس