مراغه به دلیل نبود حمایت میزبانی مسابقات آسیایی کانوپولو را از دست داد


مراغه به دلیل نبود حمایت میزبانی مسابقات آسیایی کانوپولو را از دست داد

مراغه - ایرنا - رییس هیات قایقرانی مراغه با انتقاد از دستگاه ورزش آذربایجان‌شرقی گفت: مخالفت و عدم حمایت‌های مسئولان و متولیان ورزش استان، زمینه ساز حذف این شهرستان از میزبانی مسابقات آسیایی کانوپولو شد.

فرهاد آقایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود درخواست شهرستان مراغه برای میزبانی از این رویداد مهم ورزشی، مدیرکل فعلی ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی و استاندار سابق هیچ حمایتی از کسب حق میزبانی این شهرستان با وجود تمامی زیرساخت‌ها و شایستگی‌ها نکردند.

وی ادامه داد: برگزاری هفت ساله مسابقات کشوری قهرمانی کانوپولو به میزبانی مراغه از سال ۹۱ تا ۹۷ نشان از وجود زیرساخت‌های این شهرستان برای میزبانی از رقابت‌های بین‌المللی این رشته داشت و این امر با صرف هزینه چند میلیارد تومانی از سوی نهادهای شهرستانی محقق شده بود.

آقایی اضافه کرد: بر این اساس، در سال ۹۴ نیز پیشنهادی از سوی هیأت قایقرانی مراغه برای برگزاری تورنمنت بین‌المللی صوفی چای با حضور ۱۰ تیم خارجی و تیم‌های ملی کشورمان به فدراسیون قایقرانی ارائه شده بود که در آن زمان نیز بنا به دلایل نامشخصی این رقابت‌ها لغو شد.

وی گفت: سال گذشته نیز با توجه به انتخاب کشورمان به عنوان محل برگزاری مسابقات آسیایی کانوپولو در سال ۲۰۱۹ توسط مجمع جهانی این رشته، شهرستان مراغه به همراه شهرهایی چون اصفهان، کیش، اراک، اردبیل، نوشهر و تهران نامزد میزبانی این رقابت‌ها بودند.

وی افزود: مراغه به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی، آب و هوایی و نیز بهره‌مندی از پیست استاندارد بین المللی که به تأیید مجمع جهانی رشته کانوپولو در سال ۲۰۱۵ رسیده بود، مناسب‌ترین و اصلی‌ترین گزینه برای این منظور از سوی فدراسیون کانوپولوی کشورمان انتخاب شده بود.

وی با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان و مربیان، مراغه بهترین شهر برای این میزبانی بود، ادامه داد: این شهرستان و اردبیل گزینه‌های نهایی فدراسیون قایقرانی برای برگزاری این رقابت‌ها مشخص شده بودند.

وی افزود: این در حالی است که اردبیل فاقد پیست استاندارد کانوپولو بوده و مراغه از زیرساخت‌های بین‌المللی برای این منظور برخوردار است.

آقایی مدعی شد: در آن زمان، عدم همراهی‌ها و سنگ اندازی‌های مجید خدابخش، استاندار سابق و ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان فعلی آذربایجان شرقی در مسیر کسب میزبانی، موجب حیرت کارشناسان این رشته ورزشی در شهرستان و کشورمان شده است.

وی گفت: تعلق خاطر استاندار سابق و مدیرکل فعلی ورزش استان به اردبیل زادگاه خود را نمی‌توان در این زمینه بی تأثیر دانست.

وی با انتقاد از عدم حمایت فدراسیون قایقرانی کشورمان از میزبانی مراغه افزود: با وجود آمادگی این شهرستان برای میزبانی از این رویداد بزرگ ورزشی، در کمال حیرت این میزبانی به تهران واگذار شد و این در حالی است که این شهر در گزینه‌های نهایی میزبانی قرار نداشت.

وی ادامه داد: تنها دلیلی که از سوی فدراسیون قایقرانی نیز برای این امر اعلام شده است، بعد مسافت و کاستن از اختلاف‌ها و رقابت‌های بین دو شهر اردبیل و مراغه به عنوان رقبا و نامزدهای میزبانی این مسابقات اعلام شده که نمی‌تواند دلیلی معقول برای این امر تلقی شود.

آقایی با بیان اینکه برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبال به میزبانی اردبیل و ارومیه نشان از توانمندی شهرهای خطه آذربایجان برای رقابت‌های بین‌المللی دارد، اضافه کرد: محروم شدن شهرهای آذربایجان از جمله شهر مراغه با زیرساخت‌های بین‌المللی در رشته کانوپولو، تیر خلاصی بر پیکره بی جان ورزش این منطقه سرشار از استعدادهای ورزشی است.

وی با بیان اینکه تضییع حق مراغه در میزبانی از مسابقات آسیایی کانوپولو را پیگیری می‌کنیم، گفت: مسئولان شهرستانی، استانی و نیز وزارت ورزش و جوانان باید پاسخگوی جفا برحق جامعه ورزش این شهرستان باشند.

وی اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان باید پیگر عدم حمایت‌های دستگاه ورزش از ورزش شهرهایی چون مراغه در آذربایجان و باندبازی‌ها در کسب میزبانی رویدادهای بین‌المللی باشد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

۳۰۷۷/‌۷۴۸۷/‏۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته