از اروپا هیچ انتظاری نداریم


از اروپا هیچ انتظاری نداریم

رئیس مجلس خبرگان رهبری: نباید به اروپایی‌ها امید داشت، ما باید روی پای خودمان بایستیم

از اروپا هیچ انتظاری نداریمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آیت الله جنتی در جلسه مشترک هیات رئیسه با کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری با تبریک فرارسیدن دهه کرامت به موضوع مقاومت و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و افزود: باوجود دشمنی‌های امریکا ما پیروزی‌های بسیار خوبی داشتیم و دشمن از این پیروزی‌ها عصبانی است.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران و مقاومت موفق شد توطئه‌های امریکایی‌ها در عراق و سوریه را خنثی کند و در یمن نیز امریکا و متحدان آن درحال شکست هستند و همه عصبانیت آن‌ها از ایران است.
آیت الله جنتی با بیان اینکه مقاومت چهل سال ایران اسلامی را سرپا نگه داشته است، افزود: با همه مشکلات اقتصادی، نظامی، فرهنگی و سیاسی که برای مردم ایران ایجاد کردند این نظام با توکل به خداوند و پشتیبانی مردم سرپا ماند.
وی گفت: برخلاف تصور مقامات امریکایی که فکر می‌کردند ایران جشن پیروزی چهل سالگی انقلاب اسلامی را نمی‌تواند برگزار کند، اما مردم با حضور پررنگ و همت خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدرت خود را به صحنه آوردند و این ثمره مقاومت است.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم باوجود گرانی‌ها و فشار‌های اقتصادی در صحنه حضور دارند، تصریح کرد: از هیچ خدمتی نباید برای مردم کوتاهی کنیم.
آیت الله جنتی گفت: مقاومت منجر شد تا قدرتی دشمن شکن پیدا کنیم.
وی به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و پاسخ منفی رهبر معظم انقلاب در دریافت پیام رئیس جمهور امریکا اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این قضیه از موضع قدرت برخورد کردند و دشمن را تحقیر کردند و این قدرتی است که با توکل به خداوند متعال به دست آمده است.
آیت الله جنتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: سپاه پاسداران با سرنگونی پهپاد جاسوسی امریکا بر افتخارات ما افزود و سیلی محکمی بر گوش ترامپ زد.
وی اعمال تحریم‌ها علیه نهاد‌های مرتبط با مقام معظم رهبری را نشانه عصبانیت امریکایی‌ها ارزیابی کرد و افزود: اقدامات ترامپ امروز صدای خود امریکایی‌ها را هم درآورده است تا جایی که نشریات امریکایی نوشته اند ترامپ مثل ببر فریاد می‌زند و مثل گربه می‌ترسد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رئیس جمهور امریکا تصور می‌کند با مسدودکردن دارایی‌ها و اعمال تحریم‌ها می‌تواند شکستی بر ما وارد کند، اما مگر رهبری چقدر سرمایه در امریکا و خارج از کشور دارد.
آیت الله جنتی تصریح کرد: بیانیه گام دوم را باید به صورت گفتمان مطرح کنیم و نباید بگذاریم کهنه شود و این موضوع باید از طریق مجلس خبرگان پیگیری شود.
وی در ادامه بر رونق تولید، افزایش کیفیت کالا‌های ایرانی، توزیع عادلانه و جلوگیری از مصرف بی اندازه تاکید کرد و گفت: عملکرد‌های ضعیف اقتصادی کشور را با چالش‌هایی مواجه کرده است.
آیت الله جنتی با انتقاد از تصدی‌گری دولت، افزود: چرا بیشتر اقتصاد کشور در دست دولت است و بخش خصوصی را فعال نمی‌کنند. این برخلاف قانون اساسی است.
وی تصریح کرد: تنها راه دستیابی به اقتصاد مقاومتی حمایت از بخش خصوصی است.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر استفاده از نیرو‌های جوان تاکید کرد و گفت: وضعیت موجود مشکلات را حل نمی‌کند و باید آتش به اختیار عمل کنیم.
آیت الله جنتی افزود: باید جوان‌های با ایمان و جهادگر به کار گرفته شوند.
وی با بیان اینکه برجام تاکنون نتیجه و دستاوردی برای کشور نداشته است، گفت: اگر رهنمود‌های مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار می‌دادیم به این مشکلات برنمی خوردیم.
آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه ما از اروپایی‌ها هیچ انتظاری نداریم، افزود: آن‌ها سابقه خوبی ندارند و دشمنی امریکا با ملت ایران همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: نباید به اروپایی‌ها امید داشت و باید روی پای خودمان بایستیم.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از اقدامات آقای رئیسی در مبارزه با فساد در قوه قضاییه گفت: ۶۰ قاضی متخلف از کار برکنار شدند و این شروع خوبی برای مبارزه با فساد در قوه قضاییه است.
آیت الله جنتی تصریح کرد: از کسانی که عادل نباشند نمی‌توان انتظار اجرای عدالت را داشت و کسی که می‌خواهد با فساد مبارزه کند نباید خودش فاسد باشد.

آغاز جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان
در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه و عضو مجلس خبرگان رهبری، اعضا هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری برگزار شده است، آیت الله سیداحمد خاتمی سخنگوی مجلس خبرگان رهبری گفت: گفتمان منطق مقاومت، رونق تولید، بررسی راه‌های حل مشکلات مردم و ارتباط بیشتر مسئولان با مردم و اقدام امریکا در تحریم نهاد‌های مرتبط با مقام معظم رهبری و راه‌های مقابله با آن دستور کار امروز این جلسه را تشکیل می‌دهد.
بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۵ آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری در فاصله دو اجلاسیه عادی خبرگان، حداقل یک جلسه مشترک با حضور هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس خبرگان و تعدادی از اعضای این مجلس برای بررسی و تبادل نظر در خصوص مسائل مهم مربوط به خبرگان و ایجاد هماهنگی و تنظیم عملکرد کمیسیون‌ها تشکیل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !