سه هزار و 500 تن انگور از تاکستان های ایوان برداشت می شود


سه هزار و 500 تن انگور از تاکستان های ایوان برداشت می شود

ایلام - ایرنا - رئیس جهاد کشاورزی ایوان با اشاره به برداشت محصول انگور عسکری در این شهرستان گفت: پیش بینی می شود سه هزار و 500 تن انگور توسط باغداران این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

محمد علی حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گستره باغ های این شهرستان یک هزار هکتار است که از این میزان ۴۲۰ هکتار به انگور اختصاص دارد.

وی افزود: اجرای طرح های باغداری بعنوان فعالیت های اثر گذار در بخش کشاورزی در اولویت قرار دارد که بهره برداری از آنها تحول شگرفی در تولید و اشتغال پایدار شهرستان ایجاد می کند و ایوان را به قطب باغداری بویژه در بخش تولید انگور در استان تبدیل می کند.

رئیس جهاد کشاورزی ایوان یادآور شد: اجرای خطوط انتقال آب از سد گنگیر ایوان حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اهمیت آن در حال پیگیری ادامه روند اجرای آن هستیم.

وی ادامه داد: کشاوزان ایوانی چشم انتظار اجرای این پروژه هستند و با اجرای این پروژه شاهد کاشت انواع مختلف محصولات کشاورزی و همچنین دانه‌های روغنی خواهیم بود.

حیدری تاکید کرد: هم‌اکنون کشت دانه‌های روغنی در این منطقه با مشکل مواجه است که با اجرای این پروژه شاهد رفع این مشکلات خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان همچنین به توسعه باغ‌های انگور و پسته در صورت تکمیل پروژه اشاره کرد و گفت: توسعه باغ ها در این منطقه کاهش بیکاری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، مجموع اراضی کشارزی شهرستان ایوان ۱۸ هزار هکتار است که یک هزار هکتار آن باغ و ۱۷ هزار هکتار را اراضی زراعی تشکیل داده است.

ایوان با جمعیت ۵۵ هزار نفر در ۳۵ کیلومتری شمال استان ایلام قرار دارد.

۳۰۳۲/‏۶۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه