سرمایه‌گذاری دولتی در ایلام متناسب با ظرفیت‌های استان نیست


سرمایه‌گذاری دولتی در ایلام متناسب با ظرفیت‌های استان نیست

ایلام - ایرنا - رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: در تزریق اعتبارات و سرمایه گذاری های دولتی به روشنی نسبت به استان ایلام از گذشته تاکنون اجحاف شده و با این استان به عدالت رفتار نشده است.

به گزارش ایرنا، عادل آذر روز پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان ایلام اظهار داشت: شرایط جغرافیایی و جنگ تحمیلی و عدم وجود زیرساخت هایی برای جذابیت های اقتصادی و اجتماعی برای جذب سرمایه گذاران در طول سال های گذشته از جمله دلایلی است که استان ایلام همسو با دیگر استان‌های کشور رشد نکند.

وی افزود: سرمایه گذاران به علت نبود جذابیت های زیرساختی هیچ رغبت و تمایلی برای سرمایه گذاری در استان ایلام ندارند و حاضر به پذیرش ریسک سرمایه گذاری در استان نیستند.

آذر یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در حوزه استان ایلام وجود دارد آنکه در توزیع اعتبارات ملی این استان را با آستان های توسعه یافته و برخودار لحاظ می کنند در حالی که بین استان های برخوردار با استان ایلام فاصله توسعه و رونق و تخصیص اعتبارات و پروژه های کلان بسیار زیاد است و باید با نگاه های ویژه این فاصله ایلام با دیگر استان ها کمتر شود.

وی به عملکرد سازمان خصوصی سازی هم اشاره کرد و گفت: با نگاهی اجمالی به واگذاری پروژه های ملی به بخش خصوصی توسط این سازمان جای استان ایلام خالی است چرا که سرمایه گذاران حاضر به سرمایه گذاری در استان ایلام نیستند چرا که نبود جذابیت ها و سودآوری های سرمایه ای از دلایل اصلی عدم ورود سرمایه گذاران در ایلام برای تکمیل یا شروع پروژه های مختلف است.

وی تاکید کرد: در سال هایی که استان های مختلف با ارز ارزان قیمت دولتی و سرمایه گذاری های دولتی رشد کردند ایلام درگیر جنگ و مسائل بعد از جنگ بود و بعد که سرمایه گذاری های دولتی در استان ها ممنوع شد ایلام باز هم به خاطر مسائل جنگ از رونق و توسعه و ایجاد زیرساخت های مختلف بازماند و اکنون با شرایط ارزی سرمایه گذاران راغب به حضور در استان ایلام نیستند و برای جبران این نقیصه مسئولان باید نگاه به ایلام را همچون استان های برخودار نبینند.

۷۱۷۲/‏۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس