انتخابات الکترونیک از الزامات است


سخنگوی شورای نگهبان: انتخابات الکترونیک از الزامات محسوب می‌شود و قانون، تکلیف کرده است

انتخابات الکترونیک از الزامات استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، عباسعلی کدخدایی در سومین روز همایش فرمانداران سراسر کشور افزود: آمادگی داریم انتخابات را الکترونیک برگزار کنیم و نشست‌های متعدد کارشناسی نیز با وزارت کشور برگزار کردیم و تا هر کجا که بتوانیم امنیت را برقرار کنیم و در این دوره از انتخابات در هر مرحله‌ای که به توافق برسیم، انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود.
کدخدایی در ادامه به همکاری عوامل اجرایی و نظارت اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات احساس می‌شود که اجرا و نظارت جدا هستند، اما به همکاری بسیار نزدیک نیاز دارند و در ادوار گذشته همکاری بسیار خوبی میان عوامل اجرا و نظارت برقرار بوده و جلسات متعدد کارشناسی نیز برگزار شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور
تشکیل ستاد انتخابات در همه استان ها
جمال عرف در سومین روز از همایش سراسری فرمانداران که هم اکنون با حضور اسحاق جهانگیری در حال برگزاری است، افزود: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ احکام اعضای ستاد انتخابات کشور، صادر و عملا وزارت کشور از آن تاریخ وارد تقویم ستاد انتخابات کشور شد که با حضور تعدادی از معاونان و سایر مراکز در سراسر کشور در همه استان‌ها ستاد انتخابات تشکیل شده است و استانداران نیز احکام را صادر کردند.
وی با بیان این که هدف از برگزاری این همایش، ایجاد وحدت رویه، هم افزایی و شناسایی نقاط قوت و ضعف بود، گفت: در روز اول این همایش نیز ۹ کمیسیون سیاسی، اجتماعی و حقوقی، اطلاع رسانی و ... تشکیل شده است و به شکل کارشناسی دقیق، مسائل را بررسی کردند.
عرف افزود: اکنون گفتگو‌ها را از وزارت کشور آغاز کردیم و ان شاء الله این را به جامعه منتقل می‌کنیم تا برخی از ابهامات رفع شود.
وی گفت: این نخستین همایش ما در سال جاری است و پس از این نیز جلسات منطقه‌ای برگزار می‌کنیم و جهت گیری ما نیز این چهار رکن مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت است تا محقق شود.
معاون سیاسی وزیر کشور افزود: در دو رکن سلامت و امنیت وظیفه ذاتی داریم و حوزه مشارکت و رقابت نیز اقتضا می‌کند که مشارکت پرشوری داشته باشیم؛ چون بخشی از تهدید‌ها را این مشارکت پرشور پاسخ خواهد داد.
عرف گفت: بدون مشارکت پرشور، رقابت جدی معنا نخواهد داشت.

معاون امنیتی وزارت کشور
لزوم بر برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در همایش فرمانداران بر برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی بدون تبعیض تاکید کرد و گفت: در بحث انتخابات قاطعانه اعلام کنید که "ما قانون را اعمال می‌کنیم".
حسین ذوالفقاری در همایش فرمانداران سراسر کشور افزود: امنیت انتخابات جدای از امنیت در طول سال نیست و وابسته و متاثر از بقیه روندهاست.
وی گفت: قاعده‌ای در جهان وجود دارد که گفته می‌شود اگر بدانیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، می‌توانیم آینده را بر اساس خواست و منافع خودمان تغییر دهیم.
معاون امنیتی وزارت کشور افزود: برآورد‌هایی که صورت می‌گیرد، برای این است که ما بدانیم که ممکن است در سال آینده چه اتفاقی بیفتد؛ اما نه صرفاً برای اینکه که بدانیم، بلکه برای این است که چه کار کنیم احتمالات برخلاف منافع ملی و امنیت کشور رخ ندهد.
ذوالفقاری افزود: باید به گونه‌ای اعلام موضع و عمل کرد تا همه بدانند که وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری ها، بدون ملاحظه با تخلفات و جرائم انتخاباتی برخورد می‌کنند.
وی گفت: دستورالعمل امنیت انتخابات برای فرمانداران فرستاده می‌شود، بومی سازی کنید و متناسب با نیاز‌های شهرستان در دستور کار قرار دهید.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: در چارچوب قوانین، جرائمی که در فضای مجازی رخ می‌دهد، با هماهنگی دادستانی با آن برخورد می‌شود، چه انتخاباتی و چه غیر انتخاباتی، اما نباید فراموش کرد که مسئله مهم، مدیریت فضای مجازی است و باید حداکثر استفاده از این ظرفیت و فرصت صورت پذیرد.
وی با اشاره به اهمیت کنترل جرایم عمومی و تاثیر آن بر ذهن و روان مردم و همچنین امنیت انتخابات تاکید کرد: جرایم مهمی که واقع می‌شود باید در دستور کار شورا‌های تامین قرار گیرد و از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های مسئول و نهاد‌ها و سازمان‌ها و مشارکت مردم در جهت افزایش ضریب امنیت کشور استفاده و به نیروی انتظامی در تامین امنیت کمک شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان