آتش سوزی های امسال 350 هکتار مرتع را در اشتهارد نابود کرد


آتش سوزی های امسال 350 هکتار مرتع را در اشتهارد نابود کرد

کرج -ایرنا- 21 فقره آتش سوزی از ابتدای سال جاری تاکنون با نابودی 350 هکتار از مراتع شهرستان اشتهارد استان البرز همراه شد.

به گزارش ایرنا، با توجه به آمار و بررسی های موجود، در این آتش سوزی ها ۹۰ درصد عوامل انسانی از جمله گردشگران، کشاورزان، دامداران و شکارچیان به علت روشن کردن آتش و رها کردن آن به حال خود بوده است.

با توجه به اهمیت موضوع و با هدف جلوگیری از تباهی مراتع، نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اشتهارد، صبح پنجشنبه با موضوع بررسی علل، عوامل و راهکارهای مقابله با آتش سوزی های رخ داده در مراتع شهرستان اشتهارد برگزار شد.

در این جلسه معاون فرماندار اشتهارد با تاکید حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب آنها گفت: درفصل گرما بی احتیاطی و بی توجهی به قوانین، زمینه آتش سوزی مراتع و محیط زیست را فراهم می کند.

نادر بیننده افزود: مسئولان شهرستان اشتهارد با هدف حفاظت هرچه بیشتر از منابع طبیعی در آماده باش کامل به سر می برند، اما با توجه به عاملیت انسانی در بیش از ۹۰ درصد این آتش سوزی ها، آگاه سازی مردمی و آموزش های پیشگیرانه ی جلوگیری و مدیریت آتش در مراحل اولیه به جامعه، اصلی مهم و اثر گذار است.

وی با قدردانی از تلاش های بی شائبه شهرداری، اداره منابط طبیعی، شهرک صنعتی و شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان در خصوص اطفای حریق های مراتع در سال جاری، اظهار داشت: لازم است با برگزاری دوره های بیشتر اقدامات موثرتری در حوزه اطلاع رسانی صورت گیرد.

۸۰۲۹/‏‬ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص