توهین نژادپرستانه مجری فاکس‌نیوز به نماینده مسلمان کنگره


توهین نژادپرستانه مجری فاکس‌نیوز به نماینده مسلمان کنگره

مجری شبکه فاکس‌نیوز «ایلهان عمر» نماینده دموکرات ایالت مینه سوتا را هدف حملات لفظی توهین‌آمیز خود قرار داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، تاکر کارلسن، مجری شبکه فاکس نیوز در اظهاراتی نژادپرستانه، ایلهان عمر که یکی از منتقدان سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست را یک پناهنده از سومالی توصیف کرد و گفت او یک «شاهد زنده» است که نشان می‌دهد قوانین مهاجرت آمریکا «خطرناک» هستند.


مجری فاکس نیوز در واکنش به بحث‌های عمر در مورد اشکال مختلف تبعیض در آمریکا گفت: «عمر در آمریکا ناامید نیست بلکه از آن [آمریکا] عصبانی است. این موضوع باید باعث نگرانی شما شود نه فقط به خاطر اینکه عمر یک عضو کنگره است. ایلهان عمر یک شاهد زنده است که نشان می‌دهد شیوه مواجهه ما با موضوع مهاجرت خطرناک است.»
کارلسن در ادامه گفت: عمر که به عنوان یک کودک و پس از زندگی در کمپ مهاجران کنیایی وارد آمریکا شد نشان داد که قوانین مهاجرت آمریکا «ضعیف» هستند.


وی افزود: شاید تقصیر ماست که خواسته اندکی از مهاجران داریم. ما به اندازه کافی اعتماد به نفس نداریم تا آن‌ها را وادار کنیم شبیه ما شوند تا از این طریق کاملا احساس آمریکایی بودن نکنند. یا شاید مشکل عمیق‌تر از آن است. شاید ما مردمی از جا‌هایی وارد کرده ایم که ارزش هایشان با ما متضاد بوده است. چه کس می‌داند مشکل چیست، ولی یک مشکل وجود دارد و هرآنچه که این رویه به درستی ادامه نیابد. این حالت پایدار نیست.
کارلسن گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند به تعداد زیادی از مهاجران که از آن کشور نفرت دارند اجازه ورود دهد و انتظار داشته باشد پایدار بماند. الهان عمر همچون یک زنگ خطر آتش‌سوزی است که هشداری برای بقیه ما است.


ایلهان عمر در یک پیام توئیتری به اظهارات نژادپرستانه مجری فاکس نیوز واکنش نشان داد و نوشت: «قصد دروغگویی ندارم. خیلی خنده دار است تماشای یک احمق نژادپرست که اینچنین در خصوص حضور من در کنگره گریه و زاری می‌کند. هیچ دروغی نمی‌تواند، عشق من به این کشور و اراده من برای کامل کردن اتحاد بیشتر در این کشور را پایمال کند. آن‌ها باید عادت کنند که مرا عضو کنگره صدا کنند».
کارلسن پیش از این عمر را «نماد سیستم مهاجرت شکست خورده آمریکا» توصیف کرده بود.
مجری «فاکس نیوز» در گذشته به انتقاد از مهاجران و تبلیغ ملی گرایی سفیدپوستان متهم شده است.

باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !