نتایج جالب رفتارسنجی فرهنگی خانوارهای ایرانی/ قمی ها در چه مواردی رتبه اول را دارند؟


نتایج جالب رفتارسنجی فرهنگی خانوارهای ایرانی/ قمی ها در چه مواردی رتبه اول را دارند؟

شفقنا- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با اشاره به اجرای طرح آمارگیری فرهنگ رفتاری خانوارهای ایرانی نتایج جالبی در مورد رفتارهای فرهنگی قمی ها ارائه کرد. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، جواد شاکر آرانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به اجرای طرح آمارگیری فرهنگ رفتاری خانوارهای ایرانی عنوان کرد: […]

نتایج جالب رفتارسنجی فرهنگی خانوارهای ایرانی/ قمی ها در چه مواردی رتبه اول را دارند؟

شفقنا- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با اشاره به اجرای طرح آمارگیری فرهنگ رفتاری خانوارهای ایرانی نتایج جالبی در مورد رفتارهای فرهنگی قمی ها ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، جواد شاکر آرانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به اجرای طرح آمارگیری فرهنگ رفتاری خانوارهای ایرانی عنوان کرد: نتیجه این طرح در سال ۹۶ ارائه شد که با استفاده از نظرات کارشناسان طراحی و بر اساس مستندات علمی انجام شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم بیان کرد: این آمار گیری در سال ۹۳ برای اولین بار انجام شد و جامعه مخاطب در دومین آمارگیری در مهر و آبان سال ۹۶ نیز سن ۱۵ سال به بعد و در مناطق شهری و روستایی در کل کشور بود.

او افزود:در سال ۹۶ تعداد ۴۰ هزار خانوار در این آمار شرکت داشتند که در قم ۱۰۴۰ خانوار انتخاب شد.

شاکر آرانی عنوان کرد: وضعیت مطالعه یکی از شاخه ها بود که ۵۸ درصد در کل کشور اهل مطالعه و ۴۲ درصد مطالعه نداشتند، قم در قرآن و ادعیه ۸ ساعت و ۲۱ دقیقه رتبه نخست و در مطالعه غیر از قرآن و ادعیه ۱۱ ساعت و ۴۶ دقیقه مطالعه داشت که قمی ها جمعا ۲۰ ساعت و ۷ دقیقه مطالعه داشتند.

او بیان کرد: طبق این آمار ۳۰ درصد از جامعه از خبرگزاری ها و روزنامه ها مطالعه داشتند و در مطالعه روزنامه نیز، قم رتبه اول را دارد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم بیان کرد:در قم ۶۸ درصد موسیقی گوش می دهند که در کشور میانگین دو ساعت و ۲۹ دقیقه است و قم رتبه چهارم را با ۲ ساعت و ۵۵ دقیقه در هفته دارد.

او در مورد شبکه های اجتماعی گفت:۵۳ درصد مردم کشور در این شبکه ها عضویت داشتند که تلگرام با ۹۵ درصد بیشترین عضویت را شامل می شد.

شاکرآرانی بیان کرد: میانگین کشور در شبکه های اجتماعی یک ساعت و ۴۰ دقیقه در روز بوده که قم رتبه چهارم را دارد.

او اظهار کرد:در این آمار رفتاری ۱۹ درصد مردم کشور به سینما و ۵ درصد به تئاتر رفتند در ورزش نیز میانگین کشوری ۲۷ دقیقه بوده که قم با ۱۴ دقیقه ورزش رتبه آخر را دارد و در هزینه ورزش نیز هر خانوار قمی ۲۵ هزار تومان برآورد شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت:در این سرشماری ۹۱ درصد کشور تلویزیون را می بینند و قم با یک ساعت و ۵۲ دقیقه رتبه آخر را دارد.

او بیان کرد: سرانه مصرف شیر در قم ۳ لیوان و نیم در هفته است که رتبه ششم را داریم اما در نوشابه ۸/۱ لیوان است که نشان می دهد در نوشابه ۴۵ درصد جامعه قمی ها نوشابه مصرف می کنند.

شاکرآرانی عنوان کرد:قم در مصرف میوه و فست فود رتبه اول را از آن خود کرده و ۶۴ درصد خانوارهای قمی فست فود می خورند ضمن اینکه در مصرف غذای بیرون ۶۶ درصد قمی ها اظهار علاقه کرده اند.

او گفت:طبق آمار مهم ترین مانع ازدواج در قم اشتغال دائم است و جوانان تمایل دارند بعد از یافتن یک شغل دائم ازدواج کنند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا