کشاورز نمونه اردبیلی، هفت تن جو از هر هکتار برداشت کرد


کشاورز نمونه اردبیلی، هفت تن جو از هر هکتار برداشت کرد

اردبیل- ایرنا- کریم الهی کشاورز نمونه اردبیلی با برداشت هفت تن جو در هر هکتار، رکورد تولید این محصول در اراضی آبی استان اردبیل را شکست.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، الهی اهل روستای پیراقوم از توابع شهرستان اردبیل بوده و چندین بار به عنوان کشاورز نمونه ملی و استانی انتخاب شده است.

این کشاورز پرتلاش اردبیلی، علت افزایش حجم تولید و رکورد در برداشت محصول جو را عمل به توصیه‌های فنی کارشناسان کشاورزی، آبیاری به موقع و مراقبت مستمر مزرعه در همه مراحل تولید محصول عنوان کرد.

برداشت محصول جو از سطح ۹۰ هزار هکتار از مزارع استان اردبیل از حدود یک ماه پیش آغاز شده است.

بنا به گفته احمد شهریار معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، ۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی و ۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم این استان به کشت محصول جو اختصاص یافته است.

کارشناسان جهاد کشاورزی استان اردبیل پیش‌بینی می‌کنند که امسال ۱۴۰ هزار تن محصول جو در سطح این استان برداشت شود.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم، ۷۵۰ هزار تن سیب زمینی و ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، سهم عمده ای در تامین نیاز به محصولات کشاورزی کشور را دارد.

۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می شود که ۲۷۰ هزار هکتار آن اراضی آبی بوده و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جزو اراضی دیم محسوب می‌شود.

محصول گندم با ۲۹۵ هزار هکتار و جو با ۹۰ هزار هکتار، بیشترین سهم اراضی کشت محصولات کشاورزی استان اردبیل را دارند.

۱۹۰۵/‏‬ ۱۲۵۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی