شرکت‌های فعال در زمینه زیر ساخت داده مکانی زبان یکسان داشته باشند


شرکت‌های فعال در زمینه زیر ساخت داده مکانی زبان یکسان داشته باشند

زنجان – ایرنا –همه شرکت‌های فعال در زمینه زیر ساخت داده مکانی باید با هم پیوند داشته و دارای زبانی یکسان برای ارائه آمار و ارقام باشند.

فتح الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در جلسه زیرساخت داده مکانی (اس دی آی) بر لزوم تشکیل بانک جامع آمار و اطلاعات و سیستم الکترونیکی اطلاعات جغرافیایی (جی آی اس) برای ارائه آمار مشخص و یکسان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: شرکتی برای بانک جامع آماری و جی آی اس و شرکتی نیز برای اس دی آی ایجاد خواهد شد تا در این حوزه‌ها به نتیجه برسیم و نهادهای ذیربط استان نیز به اقدامات و برنامه‌های این شرکت‌ها نظارت داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: باید سیستم جی آی اس از جزیره‌ای عمل کردن خارج و یکپارچه شود چرا که موضوع تعریف داده و شناسه به سادگی نیست.

حقیقی تاکید کرد: روستایی چند سال گذشته در حوزه جغرافیایی ابهر تعریف شده بود و در زمان حاضر جزو شهرستانی دیگر است که باید برنامه جی آی اس چنان دقیق باشد تا هر ۲ مورد را بخواند که این مهم دشوار است.

وی اظهار داشت: برای این مهم باید شرکتی موفق و حرفه‌ای باشد تا این موارد را نیز اصلاح کند.

استاندار زنجان گفت: باید مشکلات بررسی شود و شرکت‌های موفق زیادی در این زمینه وجود دارد که می‌توانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

این مسئول با بیان اینکه سیستم نرم‌افزاری دارای هویت مهم است، خاطرنشان کرد: هویت آن اصلاحات مورد نیاز، تشخیص و خواندن آینده جی آی اس است.

استاندار زنجان تاکید کرد: مهم، داشتن سیستمی است که بتواند پنج سال گذشته را بخواند و بتواند آینده را نیز پیش بینی کند تا سال‌های آینده نیز نیازمند سیستم دیگری نباشیم.

حقیقی یادآوری کرد: باید برای برنامه‌های اس دی آی و جی آی اس سرعت داد و آنها را هوشمند کرد تا این سیستم بتواند از بین ده‌ها هزار اطلاعات بهترین آن را ارائه دهد.

۹۵۰۵/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!