بازی بی‌پایان جدایی


بازی بی‌پایان جدایی

استقلال روزهای پرخبری را پشت سر می‌گذارد. آبی‌پوشان پایتخت که در ۶ فصل گذشته از دستیابی به‌عنوان قهرمانی محروم مانده‌اند، امسال با همه قوا برای جبران مافات برنامه‌ریزی می‌کنند. این تیم تمرینات پیش‌فصل را زودتر از رقبا آغاز کرد و اخیرا هم برای برگزاری اردوی تدارکاتی عازم ترکیه شد. در شرایطی که آندرا استراماچونی غیر از همان مصاحبه روز معارفه‌اش دیگر هیچ گفت‌وگویی با رسانه‌ها نداشته، وظیفه اطلاع‌رسانی در مورد شرایط استقلال بر دوش مدیران باشگاه و البته خبرنگاران نزدیک به این تیم افتاده است.

انبوهی از تیترها

حجم خبرهای مهم در استقلال آنقدر زیاد است که فقط می‌شود به‌طور تیتروار نگاهی به آنها انداخت. دیروز آمار عجیبی ارائه شد که نشان می‌داد طی ۴ فصل اخیر ۶۹ بازیکن از استقلال جدا شده‌اند؛ آماری که امسال در حال تقویت شدن است! جدیدترین خروجی‌های این تیم را البته افراد شاخصی تشکیل می‌دهند. همین چند روز پیش بود که استراماچونی شخصا عذر سه بازیکن را خواست. او روح‌الله باقری، آرمین سهرابیان و رضا کریمی جوان را از تیم کنار گذاشت و گویا تلاش مدیران باشگاه برای بازگرداندن حداقل یکی از این سه نفر هم به جایی نرسیده است.

کمی بعدتر محسن کریمی هم که در این سال‌ها زیاد مصدوم شده بود، از استقلال جدا شد. کریمی که تمرینات پیش‌فصل را به دلیل تداخل با امتحانات دانشگاهی از دست داده بود، با استقلال راهی اردوی ترکیه نشده و در آستانه دریافت رضایتنامه از باشگاه است.

دیروز هم دو چهره مهم دیگر از جمع آبی‌ها جدا شدند. روزبه چشمی که بلافاصله بعد از پایان فصل گذشته مدعی دریافت پیشنهاد از لیگ ستارگان قطر شده بود، پس از آن منتظر تماس مدیران استقلال باقی ماند، اما دیروز امیرحسین فتحی رسما اعلام کرد پیشنهاد تمدید قرارداد به چشمی داده نخواهد شد.

از سوی دیگر طارق همام، هافبک عراقی آبی‌ها هم از این تیم جدا شد تا آمار خروجی‌ها بیش از پیش افزایش پیدا کند. البته که به این لیست باید نفراتی مثل مهدی رحمتی، پژمان منتظری و خسرو حیدری را هم اضافه کرد. تکلیف علی کریمی، هافبک دفاعی آبی‌ها و آیاندا پاتوسی، هافبک طراح و زهردار این تیم هم هنوز مشخص نیست. جسته و گریخته خبرهایی در مورد توافق با پاتوسی به گوش می‌رسد، اما دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب هیچ چیز قطعی نشده است. استقلال البته ورودی‌هایی هم داشته که جدیدترین آنها آرش رضاوند از سایپا و شیخ دیاباته بوده‌اند. آنها با رضا اسدی هم مذاکراتی داشتند که هنوز نتیجه‌اش روشن نیست.

تیم ناقص و نیازهای ضروری

به‌طور کلی استقلال امسال هم از آفت فصول گذشته در امان نماند و به ناچار تغییرات فراوانی را تجربه کرد. مجموعه‌ای که الان توسط استراماچونی تمرین داده می‌شود، یک گروه ناقص است؛ تا جایی که فقط با ۱۶ بازیکن راهی ترکیه شده. شاید این استقلال که فهرست خلوتی دارد و عموما شامل بازیکنان جوان می‌شود، مثل تیم اولین فصل امیر قلعه‌نویی در سال ۸۲، یک پایه استثنایی برای ساختن آینده باشگاه شود، اما همین‌قدر هم احتمال دارد جوان‌ها با مربی تازه‌واردشان که به قواعد فوتبال ایران هم آشنا نیست، از پس کار بر نیایند. با تمام این اوصاف استقلال کنونی قطعا نیاز به حفظ بازیکنانی مثل پاتوسی و علی کریمی، افزوده شدن دو مدافع راست و چپ و حداقل یکی، دو ستاره اثرگذار دیگر دارد تا از حجم نگرانی هواداران کاسته شود.

شفر- استقلال به فیفا کشید

از میان انبوه خبرهای دیروز استقلال می‌شد تیترهای دیگری را هم بیرون کشید؛ مثل پیش‌بینی حسن روشن در مورد قهرمان نشدن آبی‌ها در فصل آینده، اظهار نظر کامران منزوی در مورد اینکه خطر کسر امتیاز در پرونده پروپیچ هنوز رفع نشده، حمله حنیف عمران‌زاده به مدیرعامل باشگاه، برگزاری جلسه هیات‌مدیره استقلال فقط با سه عضو یا ادعای عجیب حسین حسینی در مورد اینکه بخشی از رقم قرارداد او صرف حفظ آیاندا پاتوسی خواهد شد.

مهم‌تر از تمام اینها اما کشیده شدن رسمی پرونده شفر و استقلال به فیفا بود. دیروز «ایسنا» به نقل از پسر وینفرد شفر نوشت: پس از فسخ قرارداد و خروج شفر از ایران، این سرمربی آلمانی تیم جدیدش را هم انتخاب کرد و به بنی‌یاس امارات پیوست اما خبری از شکایت رسمی شفر به فیفا نشد. با این حال او در نهایت تهدید خودش را عملی کرد و پرونده‌اش را برای رسیدگی به فیفا فرستاد تا رسما از استقلالی‌ها شکایت کرده باشد.

donya-e​-eqtesad.‎​com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در