153 نفر راهبر آموزشی در آذربایجان‌غربی فعال هستند


153 نفر راهبر آموزشی در آذربایجان‌غربی فعال هستند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 153 نفر راهبر آموزشی در استان فعال هستند که در مدارس روستایی و چند پایه استان حضور می‌یابند.

ابراهیم محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بالا بودن تعداد کلاس‌های چند پایه در آذربایجان‌غربی راهبران آموزشی از کلاس‌ها در راستای ارتقای کیفیت آموزش در سطح مدارس چند پایه حضور و از این مکان‌ها بازدید می‌کنند.
وی بیان کرد: تا آخر تیر ماه مناطق آموزشی آذربایجان‌غربی به ۲ قسمت تقسیم می‌شود و در جنوب و شمال استان کارگاه‌هایی برای راهبران آموزشی برگزار می‌شود.
محمدی افزود: ۷۳ راهبر در جنوب استان در نقده و راهبران شمال استان در خوی با ۸۰ نفر دعوت و در کارگاه‌ها حضور می‌یابند و از اول مهر ماه در کلاس‌ها حاضر می‌شوند.
وی ادامه داد: این افراد با تجهیز به علم نوین تدریس در کلاس‌ها حضور یافته و این دانش را به معلمان چند پایه استان منتقل می‌کنند تا تدریس آنان ارتقا یافته و دانش آموزانی توانمند آموزش دهند.
محمدی با بیان اینکه راهبران منتخب دارای شرایط علمی بالا هستند و بعد از آزمون‌های طی شده و مصاحبه علمی وارد این حوزه می‌شوند، اظهار داشت: نشست‌های ویژه و مستمر نیز با راهبران آموزشی همواره در سال تحصیلی انجام می‌شود و هم اکنون در نتیجه برگزاری این کارگاه‌ها و نشست‌ها آمار قبولی کلاس‌های چند پایه افزایش مطلوبی دارد.
وی اضافه کرد: وظیفه راهبران آموزشی منحصر به حضور غیاب معلمان و وظایف متعارف گذشته نیست و امروز راهبران مجهز به راهکارهای نوین تدریس شده و این راهکارها را به معلمان منتقل می‌کنند.
محمدی با اشاره به اینکه سنجش و ارزیابی معلمان و سطح آموزش کلاس و تدریس نیز در این طرح انجام می‌شود، گفت: ماهانه از چهار منطقه برگه‌های بازدید راهبران بررسی می‌شود و این اقدام در جهت ارتقای کیفیت آموزش انجام می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: برنامه‌های تحولی نیز در حال پیگیری است و به مدارس اعلام شده است و بحث پروژه بازی و یادگیری در ۱۰۰ کلاس اجرا شده و بسیار مطلوب بوده است.
سال تحصیلی گذشته بیش از ۵۹۳ هزار دانش‌آموز در مدارس استان ثبت نام کردند و پیش بینی می‌شود تعداد دانش آموزان استان در سال تحصیلی آینده از مرز ۶۰۰ هزار نفر عبور کند.
این تعداد در ۱۷ هزار کلاس فیزیکی تحصیل می‌کنند.

۷۱۲۵/‏۷۱۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معجزه 3 روغن طبیعی برای رشد مو