تور تخصصی مسجدگردی با عنوان «آستان دوست» در شیراز برگزار می شود


تور تخصصی مسجدگردی با عنوان «آستان دوست» در شیراز برگزار می شود

نیری گفت: تور تخصصی مسجد گردی در شیراز با عنوان آستان دوست در تابستان جاری اجرایی شده است که اختتامیه آن در مردادماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی نیری»، امروز (دوشنبه 13 تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از یکصد نوع برنامه در نقاط مختلف شهر در حوزه گردشگری برگزار می شود، گفت: حوزه گردشگری تغییر رویکرد دارد و در نیمه دوم سال خبرها و اتفاقات خوبی را در حوزه گردشگری خواهیم داشت که کمک به جذب گردشگر می کند.

سرپرست اداره گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در سال های گذشته در حوزه های زیرساخت های گردشگری کم کاری وجود داشته است، تاکید کرد: شهرهایی که یک عنصر جهانی داشته باشند در بین گردشگران مورد توجه قرار می گیرند و از این رو عنوان شیراز، شهر خلاق ادبی جهان می تواند یاری رسان در حوزه گردشگری باشد.

وی از برگزاری چهارمین دوره جشنواره «شیراز شناسی» در مرکز «شیراز شناسی» خبر داد و یادآور شد: بیش از یک هزار و 500 کودک و نوجوان آموزش دیده به زبان های انگلیسی، عربی و فرانسه می توانند سخن وری کرده و حکایت و دیوان حافظ را از حفظ قرائت کنند که در مراسم «عصرانه ادبی» از حضور این عزیزان استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که تور تخصصی مسجد گردی با عنوان «آستان دوست» در شیراز و در تابستان جاری اجرایی شده است که اختتامیه آن در مردادماه است، یادآور شد: فارس و شیراز، مساجد بی نظیری دارند که مورد توجه گردشگران هستند.

نیری با تاکید بر اینکه بافت تاریخی شیراز، منحصر بفرد است، اظهارداشت: تور دوچرخه سواری در بافت تاریخی با برنامه ریزی خاص شکل می گیرد که باید رکورد مسابقه را رعایت کنند.

وی از برگزاری تور اتاق فرار در محله «سنگ سیاه» شیراز خبر داد و افزود: مدل تور گردشگری «راز سنگ سیاه» بر اساس بازی اتاق فرار در فضای باز این محله اجرا می شود.

سرپرست اداره گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با یادآوری این مطلب که متاسفانه شهر شیراز در صنعت گردشگری به خوبی معرفی نشده است، اظهارداشت: «شیراز در گل نوشت های پارسه» عنوان همایشی کشوری است که در مردادماه جاری در شیراز با حضور پرفسور ارفعی برگزار می شود.

نیری تاکید کرد: در هر سال بیش از 50 تور ماهانه برگزار می کنیم که توجه ویژه ای به گردشگری مذهبی شده است و بعد از یک دهه بخش گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز دارای شرح وظایف شد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید