شهادت، نقطه اوج کرامت انسانی است/جوانان فرهنگ رضوی را جهانی کرده‌اند


شهادت، نقطه اوج کرامت انسانی است/جوانان فرهنگ رضوی را جهانی کرده‌اند

آیت‌الله حسینی مازندرانی با بیان‌اینکه شهید به‌عنوان کسی که جان خود را در راه خدا و مردم بذل می‌کند کریم‌ترین افراد است و کرامت انسانی را به اوج خود رسانده، گفت: در اجرای برنامه‌های دهه کرامت نیز جوانان پیشگام هستند و فرهنگ رضوی را جهانی کرده‌اند.

آیت الله «سیدرضا حسینی مازندرانی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه طبق روایات مقام شهدا نزد خداوند متعال هم رتبه انبیا و علما است و همین موضوع نشان دهنده عظمت جایگاه ایثار و شهادت در معارف دینی است، اظهار کرد: همانطور که یک عالم با تالیف یک کتاب یا هدایت گروهی از مردم، اثرات جاودانی از خود برای سالیان متمادی بر جای می گذارد، شهید نیز با ایثارش تا همیشه زنده است زیرا قرآن می فرماید: «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ: هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده اند، مرده مپندار، بلکه زنده اند که نزد پروردگارشان روزی داده می شوند» (سوره آل عمران، آیه 169).

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) ادامه داد: شهید به عنوان کسی که جان خود را در راه خدا بذل می کند کریم ترین افراد است و در واقع کرامت انسانی را به اوج خود رسانده است؛ بنابراین الگویی خوب برای تمام گروه های افراد به ویژه نسل جوان است.

وی با اشاره به عنوان روز هشتم دهه کرامت در سال 1398 «شهدا؛ الگوی جوانان در تحقق گام دوم انقلاب» یادآور شد: بررسی دقیق بیانیه گام دوم انقلاب نشان دهنده چشم امیدی است که مقام معظم رهبری به نسل جوان دارد، قشری که هر گاه به آنان میدان داده شد سربلند بودند و کشور را به قله های پیشرفت و سعادت رسانده اند. مشاهدات نشان می دهد در برگزاری برنامه های دهه کرامت نیز همین جوانان هستند که پیشگام هستند و موجب جهانی شدن فرهنگ و سبک زندگی رضوی شده اند.

حسینی مازندرانی اضافه کرد: کشور برای پیشرفت و تحقق سند چشم انداز 20 ساله نیازمند تعهد، اخلاق، دانش، ایثار و تلاش شبانه روزی است و همه اینها یک جا در شهدا جمع است، بنابراین انتخاب عنوان شهدا، الگوی جوانان در تحقق گام دوم انقلاب بسیار دقیق و ظریف بوده است.

وی گفت: الحمدالله با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از ارزش های دینی در کشور احیا یا تقویت شدند که ایثار جان در راه آرمان های متعالی از جمله آنها است، تلاش شبانه روزی برای رساندن نظام جمهوری اسلامی به قله های افتخار و عزت یکی از مصادیق همین ایثار است که جوانان ما از این حقیقت ناب و اصیل بهره های زیادی برده اند.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) تاکید کرد: باور به کرامت انسانی، فرد را به جایی می رساند که از همه دارایی اش می گذرد تا یک گروه، یک ملت و امت به موفقیت های مهم تر و ارزشمندتری برسد، این درس بزرگی است که جوانان ما باید از شهدا بگیرند که البته بارها نشان داده اند در این زمینه جلوتر از ما عمل کرده اند، واقعیتی که در جنگ هشت ساله و مقابله با فتنه گران سال 1388، رسیدن به به روز ترین دستاوردها در حوزه های هسته ای و پزشکی، به خوبی نمایان گر شد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا