سفیر سابق انگلیس در سوریه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود؛ در حقیقت باید گفت با استعفای داروش تنش میان لندن و واشنگتن با افزایش همراه خواهد بود و بوریس جانسون به عنوان یکی از گزینه های مهم جانشینی تراز می برای تصدی کرسی نخست وزیری به دلیل مواضعش در برابر این استعفا با انتقادات شدیدی روبه رو شده است.

فورد در ادامه افزود: حتی اگر جانسون بتواند به عنوان جانشین ترزا می انتخاب شود و یک سفیر موافق نظر ترامپ معرفی کند باز هم روابط میان آمریکا و انگلیس در آینده نزدیک به میزان قابل توجهی بدتر خواهد شد.

فورد با انتقاد از سیاست جانسون گفت؛ وی از روسیه و سوریه متنفر است و در مقابل تمام پیش شرط های آمریکا را قبول دارد.

روزنامه گاردین در شماره روز گذشته خود نوشت؛ عدم حمایت بوریس جانسون از داروش جایگاه وی را در حزب محافظه کار تضعیف و متزلزل کرده است.

بسیاری معتقدند؛ بسیاری از نمایندگان حزب محافظه کار دست از حمایت از جانسون برداشته اند.

جانسون چند روز قبل از استعفای داروش به عنوان سفیر انگلیس در واشنگتن با حضور در یک برنامه تلویزیونی در مقابل سؤالات صریح خبرنگار طفره رفته و از پاسخ دادن در مورد این سؤال که تصمیم شما در مورد جایگاه آتی داروش چیست؟ و یا اگر شما نخست وزیر شوید وی را اخراج می کنید؟ اجتناب ورزید.

کیم داروش سفیر انگلیس در آمریکا که به دلیل توصیف رئیس جمهوری آمریکا به عنوان فردی بی عرضه و بی کفایت مورد حمله شدید دونالد ترامپ قرار گرفته بود، روز گذشته مجبور به استعفا شد.

سفیر انگلیس در آمریکا چند روز قبل در گزارشی محرمانه برای وزارت امور خارجه این کشور که بخشی از آن به رسانه‌ها درز کرده بود، ترامپ را فردی بی عرضه و بی کفایت توصیف و تصریح کرد که ریاست جمهوری وی ممکن است به رسوایی ختم شود.

سفیر انگلیس در آمریکا همچنین مناقشه داخلی در کاخ سفید را به مثابه "چاقو کشی" توصیف کرد.

به دنبال انتشار این گزارش‌ها، ترامپ حملات لفظی علیه سفیر انگلیس و نخست وزیر این کشور را شدت بخشید و در توئیتی درباره ترزا می نوشت: بسیار منتقد نحوه مدیریت برگزیت از سوی انگلیس و نخست وزیر ترزا می بوده‌ام. او و نمایندگانش چه وضع به‌هم ریخته‌ای ایجاد کرده‌اند. به او گفتم که این کار چگونه باید انجام شود اما او تصمیم گرفت راه دیگری را برود.