زنان سرپرست خانواده نیازمند حمایت بیشر هستند


زنان سرپرست خانواده نیازمند حمایت بیشر هستند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش حمایتی از خانواده ها ، گفت: زنان سرپرست خانوار نیازمند حمایت بیشتر هستند.

به گزارش ایرنا، مرضیه جلیل‌پور روز چهارشنبه در نشست تخصصی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار افزود: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل از مهمترین برنامه‌های سال جاری است که همراهی و همکاری دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

وی ادامه داد: توانمندسازی فرایندی است که طی آن زنان از توانمندی خود آگاه می‌شوند و جرات دستیابی به هدف را در خود تقویت می‌کنند و از توانایی لازم برای عملی ساختن خواسته‌های خود برخوردار می‌شوند.

جلیل‌پور تصریح کرد: باید برای توانمندسازی زنان استان کوشش کرد تا فقر را از درون این خانواده‌ها ریشه‌کن کنیم زیرا فقر اقتصادی تاثیر مستقیم و غیرمستقیمی در وضعیت فرهنگی، اجتماعی و همچنین ساختار خانواده دارد و بسیاری از این خانواده‌ها از یک چتر حمایتی و تامین مالی و اجتماعی رنج می‌برند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای اجرای بهینه طرح توانمندسازی به برنامه‌ریزی، اقدامات اجرایی و سرمایه‌گذاری لازم است، افزود: خود اشتغالی زنان سرپرست خانوار، بهبود کیفیت معیشت و افزایش رفاه حال این قشر، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد شغلی پایدار و اتصال آنها به صاحبان مشاغل خانگی، بازار هدف و بنگاه‌های پیشرو از مهمترین اهداف این طرح به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، نیمی از جمعیت ۹۴۷ هزار نفری چهارمحال و بختیاری را زنان تشکیل می دهند.

هنوز آمار رسمی به عنوان تعداد زنان سرپرست خانوار اعلام نشده است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم