500 میلیارد ریال برای رفع مشکلات شهرستان های استان مرکزی تخصیص داده شد


500 میلیارد ریال برای رفع مشکلات شهرستان های استان مرکزی تخصیص داده شد

اراک - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات این قوه برای تامین زیرساخت های شهرستان های استان مرکزی اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید «ابراهیم رئیسی» شامگاه چهارشنبه در آخرین برنامه سفر یک روزه خود به اراک در جمع خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار برای ساخت و تکمیل ساختمان های اداری و پرداخت اجاره بها در شهرستان های استان پرداخت می شود.
وی گفت: علاوه بر این اعتبار، میزان قابل توجهی هم از محل اعتبارات استانی برای تامین زیر ساخت های قضایی استان اختصاص یافت.
رییس قوه قضائیه بیان کرد: ۱۱ نفر از معاونان و روسای سازمان های زیرمجموعه قوه قضاییه روز گذشته به شهرستان های استان سفر و مشکلات و چالش های قضایی نقاط مختلف استان را فهرست بندی کردند و جمع بندی بررسی ها در نشست شورای عالی قضایی استان در دادگستری کل استان مطرح شد.
آیت الله رئیسی گفت: در نشست روز جاری از جمله گردهمایی جامعه کارگری و شورای اداری استان برخی از مدیران واحدهای صنعتی استان مشکلات و خواسته های خود را مطرح کردند که بخشی از مشکلات به دستگاه قضایی مربوط می شود و مابقی نیز به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استانداری مرتبط است.
وی گفت: در نشست با جامعه کارگری نیز شورای کارگری هپکو، واگن پارس، آذرآب و ماشین سازی اراک نیز مشکلات و خواسته های خود را مطرح کردند که در مرکز کشور باید پیگیری شود.
رئیس قوه قضاییه گفت: در نشست با علما، روحانیان، اساتید دانشگاه و نخبگان استان نیز نسبت به تقویت حوزه و دانشگاه و ارتباط سازنده این نهادها تاکید شد.
آیت الله رئیسی اطهار داشت: قوه قضائیه هم به لحاظ تقویت علم و هم در تامین کادر خود به حوزه ها و دانشگاه وابسته است.
شرکت در شواری عالی قضایی، شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی، دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثار گران، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری کل و زیارت قبور مطهر شهدا از جمله برنامه های سفر یک روزه آیت الله رئیسی به اراک بود.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ مؤسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۰۰ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضائی ارائه می‌کنند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۷۹۵ روستای داری هیاری و بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰۱۷/‏۳۰۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد