در خانه بانکدار فاسد آمریکایی چه خبر است؟


در خانه بانکدار فاسد آمریکایی چه خبر است؟

خانه جفری اپستین بانکدار میلیاردر آمریکایی که متهم به سوء استفاده از دختران است، یکی از بزرگترین املاک خصوصی در منهتن است.این خانه دارای هفت طبقه مجزا و سیستم‌های پیشرفته داخلی و خارجی است. فاصله این خانه تا پارک مرکزی منهتن تنها با قدم زدنی کوتاه طی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، به نقل از نیویورک تایمز، ملک هفت طبقه جفری اپستین، در کوچه هفتاد و یکم خیابان نهم بین خیابان پنجم و خیابان مدیسون آونوس قرار دارد. این خانه مساختی برابر با 21،000 فوت مربع دارد و دارای پنج حمام، یک اتاق پذیرایی دو طبقه و تعداد زیادی اتاق خواب اشرافی، از جمله سه سوئیت با سه اتاق در طبقه چهارم است.

این خانه دارای پیاده روهای گرم در بخش جلو خانه است که در طول ماه های زمستان برف را ذوب می کند. در طبقه دوم نقاشی دیواری بزرگی نصب شده است که اپستین در سال های اخیر سفارش داده است: یک صحنه زندان فانتزی که شامل سیم خاردار، افسران و ایستگاه نگهبان است و اپستین در وسط تصویرایستاده است.او یک بار در مورد این نقاشی گفته بود: "این خود من است، زیرا همیشه امکان دارد بار دیگر در این شرایط قرار گیرم."

یکی از افرادی که سال گذشته از ملک اشرافی اپستن در منهتن بازدید کرده بود، به یاد می آورد که این ملک دارای یک دفتر کار اختصاصی برای اپستین بود که شامل یک میز بزرگ 20 نفری با مانیتورهای کامپیوتری متعدد می شد. پشت سر جایگاه اپستین نیز یک میز با قاب عکس های افراد مشهور و صاحبنظران قرار داشت، از جمله یک عکس امضا شده از رئیس جمهور سابق ایالات متحده؛ بیل کلینتون.

بازدید کنندگان این ملک می گویند که آنها توسط یک زن بلندقد که با لهجه اروپای شرقی سخن می گفت، خوشامد گویی می شدند و سپس مهمانان به طبقه یک یا بخش مرمری هدایت می شدند. این خانه با اشیاء عجیبی تزئین شده بود از جمله عروسک حیواناتی که از لوستر آویزان شده بود یا یک اتاق غذاخوری کوچک که درست مثل یک صحنه ساحلی طراحی شده بود.

دیوار اتاق مطالعه نیز با عکس هایی از افراد معروف، از جمله وودی آلن و عکسی مشترک از اپستین و شاهزاده محمد بن سلمان از عربستان سعودی تزئین شده بود. اکنون جفری اپستین، 66 ساله، متهم به شرکت در فعالیت های سوء استفاده جنسی از دختران جوان بین سال 2002 تا 2005 شده است. بخشی از این فعالیت ها شامل جلسات ماساژ غیرقانونی می شود که باعث رد و بدل شدن صدها دلار در هر نوبت شده است. بر اساس این پرونده اپستین از روز دوشنبه تحت بازداشت قرار گرفته است.

دادستان فدرال در این خصوص گفت: طی جستجوی ملک مشهور اپستین در روز شنبه، ماموران تصاویری از دختران زیر سن قانونی را یاقتند که مستهجن بودند. دادستان های پرونده نیز اعلام کرده اند که مستنداتی را در خانه شخصی اپستین دیده اند که قانونی به نظر نمی رسد. جالب است بدانید اپستن هرگز تصور نمی کرد روزی صاحب چنین ملک اشرافی و پر ماجرایی شود.

در خانه بانکدار فاسد آمریکایی چه خبر است؟

در سال 1989، مدیر ارشد اپستین؛ لسلی وکسنر، بنیانگذار و رئیس ال برندز، ویکتوریا سکرت و بسیاری از شرکت های مشهور دیگر این خانه هفت طبقه را با مبلغ 13.2 میلیون دلار خریداری کرد. در آن زمان، این بالاترین قیمت فروش ثبت شده برای خانه ای شخصی در منهتن بود.

پس از آن وکسنر زمان زیادی را صرف خرید آثار هنری از جمله آثار متعددی از پیکاسو، مبلمان آرت دکو، عتیقه های روسی، مجسمه های چوبی و بازسازی خانه مثل کارگذاری دستگاه های امنیتی، شبکه ای از دوربین ها و مواردی مشابه کرد. این نوسازی تا سال 1995 ادامه داشت و حتی تصویر ملک بازسازی شده روی جلد مجله دیجیتالی معماری در دسامبر 1995 نقش بست.

کاربری اولیه این ملک یک مدرسه خصوصی قدیمی بوده که وکسنر در طول سال ها آن را به یک ملک با شکوه تبدیل کرد.با این حال، نکته عجیب این است که وکسنر هرگز به آنجا نقل مکان نکرد. بلکه تصمیم گرفت در اوهایو و در نزدیکی دفتر مرکزی خود ساکن باشد.

اما فرد دیگری به سمت این ملک خیز برداشت. اپستین فردی بود که قدر این ملک را می دانست و در سال 1996 در گفتگو با لس آنجلی تایمز اشاره کرد که وکسنر بیش از 2 ماه در این ملک زندگی نکرده بود. با همه این ها نحوه مالکیت اپستین در این ملک تا حد زیادی رمزآلود و در هاله ای از ابهام است.

اپستین در مصاحبه خود در سال 1996 گفت که عمارت اشرافی منهتن از آن اوست. اما برگ هایی از نحوه این معامله در سازمان اسناد نیویورک در اینترنت در دسترس نیست. طبق گزارش ها، در سال 2011 مالکیت این ملک از یک کانال مطمئن و متصل به اپستین و وکسنر به شرکت Maple Inc. واگذار شده است. این شرکت یک نهاد مستقر در جزایر ویرجین ایالات متحده و تحت کنترل اپستین است. اما اسناد این معامله شفاف نیست و مبالغ مبادله نیز درج نشده است.

یکی از مشاوران وکسنر می گوید که وی حدود ده سال پیش با اپستین قطع رابطه کرده بود اما اپستین در این خصوص اظهار نظر نکرده است. دادستان پرونده اپستین معتقد است که خانه او در منهتن ارزشی 77 میلیون دلاری دارد اما اداره مالیات منهتن معتقد است ارزش این ملک نزدیک به 56 میلیون دلار است.

این اولین و آخرین ملک اپستین نیست. او خانه ای در پالم بیچ، فلوریدا، یک مزرعه 7500 هکتاری در نیومکزیکو و یک آپارتمان اشرافی در پاریس دارد. او همچنین مالک Little St. James Islandاست؛ جزیره ای خصوصی در کارائیب و حداقل 15 اتومبیل اشرافی و گرانقیمت نیز دارد.

سخنگوی بیل کلینتون برای موجه کردن تصویر کلینتون در عمارت اپستین می گوید که رئیس جمهور سابق ایالات متحده و اپستین دیداری کوتاه در سال 2002 با یکدیگر داشته اند و بیش از یک دهه است که کلینتون با اپستین صحبت نکرده است. این در حالی است که برخی شواهد تایید نشده حکایت از سوء استفاده بیل کلینتون از برخی برده های جنسی اپستین دارد.

اگرچه اپستین همواره سعی در حفظ یک زندگی خصوصی داشت، اما در سال 2003 درهای ملک خود را روی خبرنگار و عکاس مجله Fair Vanity Fair برای بازدید و عکاسی باز کرد. بر اساس این مقاله راهرو اصلی این ملک با چشمان مصنوعی مرتبط با سربازان بریتانیا تزئین شده بود که کمی عجیب به نظر می رسد و اتاق متصل به راهروی اصلی نیز با یک روکش سنگ مرمر با نقاشی مشابه با آثار هنرمند فرانسوی ژان بابفت طراحی شده بود. بر اساس مدارک مندرج در پرونده اپستین او دختران زیر سن قانونی را به همین عمارت می آورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403