خط انتقال آب در شهرک صنعتی قوچان بهره برداری شد


خط انتقال آب در شهرک صنعتی قوچان بهره برداری شد

مشهد- ایرنا- پروژه عمرانی مربوط به زیرساخت های واحدهای صنعتی شامل مخزن بتنی، ایستگاه پمپاژ آب و خط انتقال آب عصر چهارشنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی قوچان بهره برداری شد.

این پروژه عمرانی با حجم عملیات خط انتقال به طول ۶۰۰ متر با لوله پلی اتیلن و ۳۶۰۰ مترمکعب بتن ریزی با هزینه چهار میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این مراسم گفت: ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی از اهداف اصلی این سازمان برای ارائه خدمات بهتر به صاحبان صنایع و سرمایه گذاران صنعتی است.

محسن صالحی نیا افزود: رفع نیازهای مالی واحدهای تولیدی و صنعتی و توسعه صادرات غیرنفتی دو برنامه مهم دولت به شمار می‌رود لذا از تمام ابزارهای لازم برای توانمندسازی صنعتگران در این زمینه بهره می‌گیریم.

وی با اشاره به هدفگذاری صنعتی در کشور اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام گرفته امسال حجم و تنوع محصولات صادراتی بیشتر خواهد شد.

وی گفت: یکی از اهداف اصلی توسعه صادرات امسال در کشور، افزایش بنگاه های خرد و کوچک است تا با توسعه تولیدات صادرات محور آنها بتوان از طریق ایجاد کنسرسیوم های صادراتی، شرکت های مدیریت صادرات و اتصال آنها به صنایع متوسط و بزرگ زمینه رشد بیشترشان را فراهم کرد.

صالحی نیا، بومی سازی قطعات وارداتی مورد نیاز صنایع را از دیگر برنامه‌های این سازمان ذکر کرد و افزود: این نهاد به عنوان یکی از سازمان های توسعه ای کشور بسترسازی لازم را در این زمینه انجام داده و از طریق نظام مبادلات پیمانکاری فرعی که یکی از روش های عمده توسعه صنایع کوچک و متوسط در دنیاست، حمایت از ساخت قطعات در کشور به ویژه قطعه سازی خودرو را آغاز کرده است.

وی اظهار داشت: این اقدام ضمن بومی سازی ساخت قطعات وارداتی، توانایی صنایع کوچک و متوسط برای افزایش تولید و اشتغال زایی بیشتر، به روزآوری فرآیندهای فنی و محصولات آنها، بهبود قابلیت بین المللی، جذب سرمایه گذاری و سفارش های خارجی، رشد صادرات محصولات تولیدی به ویژه در حوزه پیمانکاری صنعتی را بیشتر می‌کند.

وی گفت: بهره برداری و استفاده بهینه از تمام منابع و ظرفیت ها و تلاش مضاعف در جهت تحقق خواسته های صنعتگران باید به صورت ویژه از سوی مدیران شهرک های صنعتی مورد توجه قرار گیرد که استان خراسان رضوی جزو استان های پیشرو در این زمینه است.

شهرک صنعتی قوچان در کیلومتر پنج جاده قوچان به شیروان قرار گرفته و دارای ۴۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۴۷۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای هزار و ۳۵۳ نفر است.

۷۴۸۹/‏‬ ۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس