ساخت اوریگامی ماهی به 3 روش (فیلم + آموزش تصویری)


ساخت اوریگامی ماهی به 3 روش (فیلم + آموزش تصویری)

ساخت اوریگامی ماهی نه تنها سرگرم کننده است، بلکه ماهی‌های اوریگامی را می‌توانید به عنوان وسیله‌ای تزئینی یا ابزاری برای سرگرمی کودکان نیز استفاده کنید. برای این منظور به کمی دقت و حوصله نیاز دارید.

ساخت اوریگامی ماهی به 3 روش (فیلم + آموزش تصویری)


ستاره |
سرویس خانه‌داری - اوریگامی یا کاغذ و تا، هنری زیبا است که به هیچ وسیله گران قیمتی نیاز ندارد. با کمک اوریگامی می‌توان اشکال مختلفی از جمله ستاره، ماهی و غیره را خلق کرد. اگر شما هم به این هنر علاقه‌مند هستید در این مطلب همراه ما باشید تا با کمک ویدیو و تصاویر آموزشی با سه روش ساخت اوریگامی ماهی آشنا شویم. از این ماهی‌ها می‌توانید برای تزیین سفره هفت سین، کارت پستال و... استفاده کنید. همچنین این کاردستی‌های زیبا می‌توانند وسیله‌ای برای بازی و سرگرمی کودکان شما باشند.

اگر مطالعه بخش خاصی از این مطلب مدنظر شماست، با انتخاب عناوینی که در فهرست موضوعی زیر ارائه شده‌اند، به موضوع دلخواه خود برسید.

ساخت اوریگامی ماهی کوی (Koi) ماهی اوریگامی برای کودکان ساخت ماهی اوریگامی‌ که حرف می‌زند! آموزش تصویری ساخت ماهی اوریگامی

ساخت اوریگامی ماهی

۱. ساخت اوریگامی ماهی کوی (Koi)

ماهی کوی ارزش ویژه‌ای در فرهنگ ژاپنی دارد، زیرا نماد خوش اقبالی، دوستی، محبت و عشق محسوب می‌شود. ماهی کوی در دین بودا نماد شجاعت و در افسانه‌های چین نماد پیشرفت مادی و معنوی است. نوع قرمز و سفید این ماهی طرفداران بیشتری دارد و نماد صلح و دوستی محسوب می‌شود. در افسانه‌های ژاپنی وقتی ماهی کوی به بالای رودخانه شنا می‌کند تبدیل به اژدها می‌شود.

برای ساخت اوریگامی ماهی کوی به کاغذی مستطیل شکل نیاز دارید که نسبت طول به عرضش سه به دو باشد. برای داشتن چنین مستطیلی همانطور که در فیلم مشاهده خواهید کرد، کافی است کاغذ مربعی شکل اوریگامی‌ را به سه قسمت تقسیم کنید و یک قسمت آن را ببرید. پس از آن می‌توانید از ساختن ماهی کاغذی‌تان لذت ببرید! فراموش نکنید که بهتر است که پشت و روی کاغذ دو رنگ داشته باشد تا کار شما زیباتر دیده شود.

شما از این ماهی می‌توانید برای ساخت تابلوهای اوریگامی، تزیین کادو یا درست کردن کارت پستال استفاده کنید. آموزش ساخت اوریگامی این ماهی را می‌توانید در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

از آنجایی که هر رنگ از این ماهی نماد یکی از اعضای خانواده است شما می‌توانید این اوریگامی را به رنگ‌های مختلفی بسازید و به عنوان نمادی از هر عضو خانواده در تزیینات یا مناسبت‌ها استفاده کنید. ماهی قرمز و صورتی نماد دختر خانواده، ماهی سفید و آبی نماد پسر خانواده، ماهی قرمز نماد مادر و ماهی سیاه و سفید نماد پدر خانواده است.
یک پیشنهاد خوب که برای شما داریم این است که این ماهی‌ها را برای اعضای خانواده‌تان درست کنید و بااستفاده از آهنربا آنها را روی یخچال قرار دهید!

۲. ماهی اوریگامی برای کودکان

ممکن است هدف شما از ساخت این کاردستی سرگرم کردن کودکان باشد. کودکان به کارهای سه بعدی و حجمی علاقه بیشتری دارند. ساخت این ماهی را می‌توانید حتی به خود کودک بسپارید چون به پیچیدگی اوریگامی‌های ماهی دیگر نیست و البته برای بازی کودکان نیز مناسب‌تر است. استفاده از چشمان متحرک نیز به جذابیت این کاردستی برای کودکان کمک می‌کند. در ادامه می‌توانید فیلم آموزشی ساخت اوریگامی ماهی را که انعطاف خوبی برای حرکت دارد مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت اوریگامی در ۸ طرح‌ مختلف

۳. ساخت ماهی اوریگامی‌ای که حرف می‌زند!

این ماهی اوریگامی با کمی فشار ملایم دهانش را باز و بسته می‌کند و اینگونه تصور می‌شود که حرف میزند! اگر تصمیم دارید اوریگامی را برای کودک خود درست کنید، این روش نسبت به دو روش دیگر گززینه مناسب‌تری خواهد بود.
شما برای ساخت این ماهی یک کاغذ مربعی می‌خواهید که بهتر است ابعاد بزرگی داشته باشد، زیرا کار شما سه بعدی و حجیم است. سعی کنید جنس کاغذتان نرم و منعطف باشد تا هنگام حالت دادن به آن با مشکل روبه‌رو نشوید. در ادامه می‌توانید فیلم آموزش ساخت این اوریگامی را مشاهده کنید.

آموزش تصویری ساخت ماهی اوریگامی

اگر در ساخت اوریگامی حرفه‌ای هستید پس حتما می‌توانید با استفاده از تصاویر زیر، ماهی‌های اوریگامی زیبایی بسازید.

ساخت اوریگامی ماهی به 3 روش (فیلم + آموزش تصویری)

ساخت اوریگامی ماهی به 3 روش (فیلم + آموزش تصویری)

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت انگشتر کاغذی بصورت گام به گام و تصویری

ساخت اوریگامی ماهی به 3 روش (فیلم + آموزش تصویری)

ساخت اوریگامی ماهی به 3 روش (فیلم + آموزش تصویری)

ساخت اوریگامی ماهی به 3 روش (فیلم + آموزش تصویری)

سخن آخر

ماهی‌ها موجودات زنده‌ای هستند! این جمله را الکی نگفتیم... ماهی‌ها واقعا موجوداتی نیستند که فکر کنیم چون صدای‌شان در نمی‌آید می‌توانیم با نگه‌ داشتن آن‌ها در تنگ‌های ماهی سرگرمی خوبی برای خودمان یا دلخوشی کودکان بسازیم. بعد از چند روز هم که مردند آن‌ها را دور بیندازیم و فراموش کنیم که جزئی از تجارت ناعادلانه ماهی شده‌ایم. اگر شما خودتان به نگهداری این موجودات زیبا علاقه دارید سعی کنید بهترین شرایط زندگی را برای آنها با دمای مناسب، غذای مطلوب و هم‌زیستانی مناسب فراهم کنید. اگر فرزندتان به نگهداری ماهی علاقه زیادی دارد برای آنها ماهی کاغذی درست کنید و از همان کودکی به او یاد بدهید که برای جان و کیفیت زندگی هر موجود زنده‌ای از کوچک تا بزرگ ارزش قائل باشد.
ساخت کاردستی همراه با فرزندتان می‌تواند صمیمیت بیشتری را میان شما و او ایجاد کند، برای این منظور فقط به وقت و حوصله شما نیاز دارند! به علاوه اگر به اوریگامی علاقه‌مند شده‌اید، توصیه می‌کنیم مطلب آموزش ساخت اوریگامی ستاره به ۳ روش؛ همراه با ویدیو را نیز مطالعه فرمایید. در پایان فراموش نکنید که نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر همراهان ستاره در بخش ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اریگامی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)