باردار شدن از چه روش هایی امکان پذیر است؟ چگونه می توانید باردار شوید؟ آیا از رابطه مقعدی هم ممکن است باردار شویم؟ در مورد روند باردار شدن چقدر اطلاعات دارید؟ تا جایی که تصور می شود، اطلاعات همیشه قابل اطمینان نیستند. حتی در این عصر دسترسی سریع و آسان به دانش، بسیاری از افسانه ها و تصورات غلط (بدون هیچ سوگیری) هنوز در مورد چگونگی باردار شدن یک زن وجود دارد. اگر هنوز در مورد اینکه چگونه کودک به وجود می آید در ابهام هستید، از ابتدا تا انتهای این مطلب از بخش زنان و زایمان دکتر سلام را بخوانید.

نحوه باردار شدن و روند رخ دادن آن

همانطور که شما احتمالا می دانید، ارتباط باردار شدن با چرخه یا دوره قاعدگی ماهانه شما زیاد است. اگر می خواهید درباره بارداری اطلاعاتی داشته باشید، باید درباره تخمدان ها کمی بدانید. تخمدان بخشی از سیستم تولید مثل زن است که نقش مهمی در روند بارداری دارد. شما دو تخمدان دارید که در دو طرف بدن قرار دارند. هر ماه یک گروه تخمک در داخل تخمدان ها ایجاد می شود. حدود دو هفته قبل از قاعدگی، یک تخمک از بخشی از تخمدان به نام فولیکول آزاد می شود. (در اینجا شما خواهید آموخت که تخمک ها در زنان باعث ایجاد باروری می شوند). در آن زمان، تخمک شروع به حرکت از طریق لوله های فالوپی به سمت رحم می کند.

باردار شدن از چه راه هایی امکان پذیر است؟

این تخمک تنها در حدود 12 تا 24 ساعت در یکی از لوله های فالوپ قرار می گیرد – این همان جایی است که تخمک می تواند توسط یک اسپرم بارور شود. اسپرم بخشی از مایع منی است که از آلت تناسلی مرد در حین انزال (خواه در حین رابطه جنسی یا غیر از آن) خارج می شود. شما ممکن است اسپرم را به عنوان تقدیر یا سرنوشت بشناسید. اسپرم در بیضه های مرد تولید می شود. باور کنید یا نه، مایع منی مرد بطور متوسط ​​شامل 15-200 میلیون اسپرم است!

هنگامی که یک مرد از نظر جنسی هیجان زده (یا تحریک شود)، آلت تناسلی او طول می کشد و سفت می شود و این اجازه را می دهد تا آن را در واژن زن قرار دهد. در طی رابطه جنسی، مرد آلت تناسلی خود را درون واژن پمپ می کند که این اصطکاک بر روی ناحیه تناسلی باعث لذت جنسی شدیدی شده و معمولا برای مردان و زنان باعث رسیدن به ارگاسم می شود.

انزال در طول ارگاسم اتفاق می افتد – اسپرم منی از مجرای ادرار (نوک آلت تناسلی مرد) خارج و وارد واژن می شود. اسپرم از طریق واژن و رحم حرکت می کند و سپس به لوله های فالوپی راه می یابد و در صورتی که در دسترس باشد، تخمک را بارور خواهد کرد. سلول های اسپرم از نظر سرعت حرکت بسیار متفاوت هستند، بنابراین حرکت به سوی یک تخمک می تواند از 30 دقیقه تا چند روز طول بکشد.

این فرایند بطور کل تقریبا دو هفته قبل از قاعدگی شما اتفاق می افتد. اگر تخمک توسط اسپرم بارور نشود، به سوی رحم می روند و به همراه لایه ضخیمی از رحم که در حال توسعه است از هم جدا می شوند. این ماده در طول دوره قاعدگی از بدن خارج می شود.

اما یکی از اسپرم های شریک زندگی شما، به لوله های فالوپ می رسد و توسط تخمک مورد انتظار دریافت می شود. هنگامی که اسپرم وارد تخمک شد، ساختار آن را تغییر می دهد به طوری که هیچ اسپرم دیگری نمی تواند وارد آن شود. در عرض 24 ساعت، تخمک حاصل شده، تقسیم می شوند و این باعث تولید سلول های بسیاری می شود. تخمک به مدت 3 یا 4 روز قبل از حرکت به سمت رحم در لوله های فالوپ باقی می ماند.

مرحله بعدی حاملگی لانه گزینی است – این زمانی است که تخمک های بارور شده به دیواره رحم متصل می شوند. بسیاری از زنان متوجه خونریزی اندک(یا لکه بینی) در طول این مدت می شوند. یکی دیگر از ویژگی های مهم این مرحله بارداری این است که یک هورمون به نام گونادوتروپین کوریونیک (hCG) را می توان در خون یا ادرار تشخیص داد و این کار آزمایش های بارداری است.

از این مدت، تخمک به رشد جنین ادامه می دهد که در نهایت به یک دختر یا پسر بچه تبدیل می شود! در بقیه دوران بارداری، نوزادانی که در حال رشد هستند تغذیه را از جفت دریافت می کنند. این یک ارگان موقت است که نقش مهمی در کنترل درجه حرارت و دفع دارد.

مغز، قلب و دیگر ارگان های مهم در طی هفته ها و ماه ها تشکیل می شوند. یک بارداری کامل در مدت 40 هفته اتفاق می افتد، اما ممکن است زنان زودتر نیز بتوانند بچه های کاملا سالم به دنیا بیاورند.

باردار شدن از چه راه هایی امکان پذیر است؟

در حال حاضر می دانید که چگونه همه این اتفاق ها می افتد، بنابراین شما در موقعیت بسیار خوب زمانی برای نظر دادن وقتی یک دوست یا فامیل از شما در مورد هر یک از خطاهای بارداری زیر می پرسد قرار دارید:

آیا می توانید وقتی تخمک گذاری نکرده اید باردار شوید؟

از آنجایی که تخمک گذاری بخش مهمی از روند بارداری است، ارزش داشتن چندین واقعیت کلیدی در ذهن را دارد. همانطور که شما هم اکنون می دانید، حاملگی نتیجه یک اسپرم مرد است که تخمک زن را در لوله فالوپ بارور کند. این تخمک بارور شده که در رحم کاشته قرار می گیرد طی 40 هفته بعد به نوزاد تبدیل می شود.

بنابراین اگر تخمک گذاری رخ نداده باشد، اصلا نمی توانید باردار شوید. اما در نظر داشته باشید که اسپرم میتواند چندین روز در سیستم تولید مثل شما زنده بماند. این بدان معنی است که شما قبل از تخمک گذاری می توانید رابطه جنسی داشته باشید و سپس پس از تخمک گذاری باردار شوید.

باردار شدن قبل از انزال

حتی قبل از انزال مایع منی، آلت تناسلی مایع روشن و بی رنگی را که پیش منی یا پیشاب نامیده می شود منتشر می کند. هنوز در میان دانشمندان بحث وجود دارد که آیا در آن اسپرم وجود دارد یا خیر. اما حقیقت این است که چون هیچ کس دقیق نمی داند، بهتر است که اقدامات احتیاطی را انجام دهیم.

اگر از برداشتن به عنوان روش پیشگیری از بارداری استفاده کنید لازم است نکاتی را بدانید. روش برداشت شامل بیرون آوردن آلت تناسلی از واژن قبل از انزال می باشد. این اغلب به دو دلیل غیر قابل اعتماد است: مشکل در زمان بیرون کشیدن آلت تناسلی، که این به این معنی است که انزال در داخل واژن ممکن است به اشتباه رخ دهد و سطح پایین اسپرم در زمان قبل از انزال، که به این معنی است که حاملگی می تواند رخ دهد حتی اگر اسپرم در واژن ریخته نشود.

بیشتر بخوانید: آیا از طریق پیشاب هم امکان پذیر است؟

باردار شدن از طریق رابطه جنسی مقعدی امکان پذیر است؟

بارداری نمی تواند به طور مستقیم به دلیل رابطه جنسی مقعدی اتفاق بیفتد. اما مقعد و واژن در نزدیکی یکدیگر قرار دارند، بنابراین همیشه این امکان وجود دارد که اسپرم به داخل واژن منتقل شود و تخمک را بارور کند. اما این نسبتا نادر و بعید است، ولی امکان دارد.

باردار شدن از راه رابطه جنسی دهانی امکان پذیر است؟

اگر فقط یک نوع رابطه جنسی وجود داشته باشد که به حاملگی منجر نشود، این رابطه جنسی دهانی است. تحریک جنسی همسر خود با لب و زبان این اجازه را نمی دهد که اسپرم در هر نقطه در نزدیکی تخمک قرار گیرد، بنابراین شما می توانید مطمئن باشید که هیچ حادثه غیر منتظره ای اتفاق نخواهد افتاد. حتی اگر اسپرم خورده شود، ارتباطی بین دستگاه گوارش و سیستم تولید مثل شما وجود ندارد بنابراین اسپرم در این مسیر نمی تواند وارد واژن شود.

باردار شدن از رابطه جنسی ایستاده امکان پذیر است؟

این یکی دیگر از افسانه های زمان های گذشته می باشد اما در اینجا حقیقت دارد: برای جنس واژن در هر موقعیت خطر ابتلا به بارداری وجود دارد.

باردار شدن از رابطه جنسی با انگشت امکان پذیر است؟

به طور معمول نه، اما این بستگی به این دارد که شریک زندگی شما به انگشتش چه چیزی باشد. اگر این رابطه با انگشت تمیز که به مایع منی آلوده نباشد انجام گیرد امکان باردار شدن وجود ندارد. مراقب باشید که انگشتان به علت پیشروی آغشته به اسپرم نباشند.

آیا می توانید از رابطه جنسی با لباس باردار شوید؟

شما ممکن است این رابطه جنسی را به عنوان “رابطه بیرون از منزل” یا هر یک از دوازده نوع رابطه دیگر بدانید، اما یک چیز مطمئن وجود دارد: این نوع فعالیت جنسی نمی تواند به بارداری منجر شود؛ زیرا منجر به ریختن اسپرم در داخل و اطراف واژن نمی شود.

باردار شدن از چه راه هایی امکان پذیر است؟

آیا می توانید از صندلی توالت باردار شوید؟

در میان تصورات غلط این ممکن است بسیار عجیب و غریب باشد، بنابراین بیایید دقیق آن را بررسی کنیم. اسپرم نمی تواند بر روی یک سطح مانند یک صندلی توالت یا هر چیز دیگری باقی بماند. این به این دلیل است که برای زنده ماندن به محیط مناسب نیاز دارد. این بدان معنی است که شما با بعضی از تماس های معمول با توالت بعید به نظر می رسد که باردار شوید.

آیا با تمیز کردن واژن یا دوش گرفتن می توانید مانع از حاملگی شوید؟

فکر نکنید که شما می توانید با شستشوی واژن از بارداری جلوگیری کنید. اسپرم در واژن شما در حین رابطه جنسی قرار گرفته و عمدتا در عمق سیستم تولید مثل باقی می ماند و با تمیز کردن واژینال یا دوش گرفتن نمی توان با خیال راحت آن را از بین برد.

باردار شدن بدون رسیدن به ارگاسم امکان پذیر است؟

ارگاسم اوج لذتی است که در رابطه جنسی اتفاق می افتد که هم مردان و هم زنان تجربه می کنند. با این حال، حاملگی می تواند حاصل رابطه جنسی باشد که در آن ارگاسم بوجود نیامده باشد.

در مردان، ارگاسم با انزال مایع منی از آلت تناسلی همراه است، اما مایع قبل از انزال از آلت تناسلی ممکن است سطح پایینی از اسپرم را که قابلیت باروری را دارد، داشته باشد. اما در زنان، هیچ ارتباطی بین ارگاسم و بارداری وجود ندارد. اگر حتی زن در طول یا در پایان رابطه جنسی به ارگاسم نرسد، باز می تواند حاملگی را تجربه کند.

باردار شدن در دوران یائسگی و پیش یائسگی امکان پذیر است؟

پیش از مونوپوز در این مرحله زندگی، زن در زمان نزدیک شدن به یائسگی است. گرچه تخمک گذاری کمتر و زندگی سالم تر از قبل است، اما در این مرحله هنوز می توانید باردار شوید.