مقایسه نسل جدید و قدیم ب‌ام‌و X6


مقایسه نسل جدید و قدیم ب‌ام‌و X6

بیش از یک دهه از پدیدار شدن شاسی بلندهایی با سقف‌های خمیده می‌گذرد و ما باید از ب‌ام‌و X6 برای تولید خودرویی که قبلاً هیچ‌کسی نمی‌دانست در صورت تولید می‌تواند این همه محبوب باشد تشکر کنیم. البته خرید یک X6 هرگز انتخابی کاملاً معقولانه نخواهد بود. این خودرو به‌هیچ‌وجه کاربردی‌تر از X5 نبوده و از... The post مقایسه نسل جدید و قدیم ب‌ام‌و X6...

بیش از یک دهه از پدیدار شدن شاسی بلندهایی با سقف‌های خمیده می‌گذرد و ما باید از ب‌ام‌و X6 برای تولید خودرویی که قبلاً هیچ‌کسی نمی‌دانست در صورت تولید می‌تواند این همه محبوب باشد تشکر کنیم.

مقایسه نسل جدید و قدیم ب‌ام‌و X6
البته خرید یک X6 هرگز انتخابی کاملاً معقولانه نخواهد بود. این خودرو به‌هیچ‌وجه کاربردی‌تر از X5 نبوده و از طرف دیگر قیمت بالاتری دارد؛ اما خب این خودرو ظاهر متمایزتری داشته و شاید دلیل اصلی برخی افراد برای خرید X6 همین موضوع باشد.

حالا که نسل جدید ب‌ام‌و X6 رونمایی شده فرصت خوبی برای مقایسه‌ی این خودرو با دومین نسل آن می‌باشد. نسل دوم این شاسی‌بلند کوپه تنها حدود 4 سال در بازار حضور داشت که طول عمر کاملاً کوتاه‌تری نسبت به اولین نسل را نشان می‌دهد.

هوشمندتر، کم ارتفاع‌تر، بهتر؟

مقایسه نسل جدید و قدیم ب‌ام‌و X6
نسل جدید X6 قطعاً تیزتر و مدرن‌تر بوده و دلیل آن جزئیاتی همچون چراغ‌های جلوی جدید، دو اسپویلر و چراغ‌های عقب مشابه سری 8 می‌باشد. نمای جلو نیز ابهت بیشتری داشته اما مطمئن نیستیم که همه‌ی افراد از جلوپنجره‌ی بزرگ این خودرو خوششان بیاید اما خب این قطعه به بزرگی نمونه‌ی بکار رفته در سری 7 فیس لیفت نیست.


از نظر ابعاد بدنه، نسل جدید این خودرو 26 میلی‌متر طویل‌تر، 15 میلی‌متر پهن‌تر و 6 میلی‌متر کم ارتفاع‌تر از نسل پیشین است. فاصله‌ی بین محوری نیز 42 میلی‌متر رشد کرده هرچند فعلاً نمی‌توان گفت که کابین این خودرو بسیار جادارتر از مدل قبلی است یا خیر.
اما آنچه که در نسل جدید این خودرو همچون قبل به چشم می‌خورد سطح بالای تجهیزات ایمنی و رفاهی است. دومین نسل X6 یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای ب‌ام‌و بوده است. طبیعتاً همین موضوع درباره نسل جدید هم صدق می‌کند مخصوصاً وقتی چشممان به تجهیزاتی همچون سانروف پانورامیک با بیش از 15 هزار نقطه‌ی نورانی، سیستم صوتی باورز اند ویلکینز با 20 بلندگو و… می‌افتد.
ب‌ام‌و X6 2020 در آمریکا با پکیج دستیار راننده‌ی حرفه‌ای هم عرضه می‌شود که شامل مواردی همچون کروز کنترل فعال، دستیار حفظ خودرو بین خطوط با پیشگیری از برخورد جانبی فعال، دستیار ترافیک و… می‌باشد. این خودرو همچنین به هشدار ترافیک عقب، اطلاعات محدودیت سرعت و هشدار برخورد جلو با تشخیص عابران پیاده مجهز است. مواردی همچون تشخیص نقاط کور، هشدار خروج از مسیر و هشدار برخورد عقب نیز به‌صورت استاندارد وجود دارند.
ما همچنین می‌توانیم بگوییم X6 جدید به اندازه‌ی مدل قبلی کاربردی و جادار بوده و محفظه بار 580 لیتری دارد. البته محفظه بار نسل جدید 5 لیتر افزایش پیدا کرده که این مورد را خیلی نمی‌توان مهم دانست.
از نظر پرفورمنس هم فاصله‌ی قابل‌توجهی بین دو نسل این خودرو وجود ندارد. قطعاً مدل M50i جدید ویژگی‌های متمایزی دارد چراکه جایگزین مدل قدیمی xDrive50i با قدرت 450 اسبی شده است. مدل جدید M50i از پیشرانه‌ی 530 اسبی استفاده می‌کند؛ اما مدل‌های دیزلی تفاوت چندانی با مدل‌های قبلی ندارند.
هنوز نمی‌توانیم سیستم تعلیق بادی و سفارشی نسل جدید X6 2020 را با سیستم تعلیق تطبیقی نسل قبلی مقایسه کنیم اما طبیعی است که مدل جدید سواری بهتری داشته باشد مخصوصاً اگر پکیج هندلینگ دینامیکی را سفارش دهید. این پکیج از میله‌های پایدارکننده‌ی فعال، فرمان فعال و ترمزهای M اسپورت برخوردار می‌باشد. پکیج آفرود نیز شامل سیستم تعلیق بادی، دیفرانسیل عقب M اسپورت و حالت‌های آفرود است.
خب با این تفاسیر نظر شما چیست؟ اگر مالک نسل قبلی این خودرو باشید خرید نسل جدید را ترجیح خواهید داد یا اینکه به سمت خودروهایی همچون آئودی Q8 و پورشه کاین کوپه خواهید رفت؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !