به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان اظهار کرد: توجه به فرهنگ در هر جامعه ای سبب انسجام و پویایی در تمام عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می شود.

او با اشاره به ارتقای نشاط در هر جامعه به کمک توسعه فرهنگ عمومی، گفت: توجه به فرهنگ در هر جامعه سبب جلوگیری از سطحی نگری، رفع چالش ها و تهدیدها می شود و جامعه را از رخوت خارج می کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه سیاست و اقتصاد به کمک فرهنگ به یکدیگر متصل می شوند، افزود: یک نمونه از فرهنگ قوی مردم خوزستان را می توان در همبستگی آنها در زمان وقوع سیل مشاهده کرد، در حوزه فرهنگی و اجتماعی به بلوغ و پختگی رسیدیم اما باید گسترش یابد.

شریعتی بیان کرد: تعدادی از دانش آموزان مستعد مناطق محروم و کم برخوردار خوزستان شناسایی و کمک هزینه تحصیلی به آنها پرداخت شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در این نشست بر لزوم توجه به اهمیت نماز جمعه تاکید کرد و گفت: نماز جمعه باید در کنار بحث دینی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، زیرا نماز جمعه سبب استحکام دین اسلام است و به گفته رهبر معظم انقلاب صحنه نمایش قدرت و عزت مسلمانان می باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد افزود: یکی از موضوعات مهم در بحث فرهنگ عمومی توجه به وقت شناسی است که مدیران و مسوولان نیز باید به آن توجه کنند.