18 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان مرکزی کلید خورد


18 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان مرکزی کلید خورد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: بیش از 18 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری امسال در با بهره برداری 450 طرح اقتصادی در این استان کلید خورد.

به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی و شورای اداری استان مرکزی که با حضور رئیس قوه قضائیه در اراک برگزار شد، افزود: با بهره برداری از این طرح های تولیدی برای پنج هزار نفر فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: ۳۵۰ واحد صنعتی با بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی پارسال در این استان به بهره برداری رسید که بیش از چهار هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد کرد.

استاندار مرکزی گفت: میزان سرمایه گذاری سال گذشته این استان نسبت به سال ۹۶ بیش از ۹۰ درصد و در بحث اشتغال بیش از ۴۰ درصد افزایش دارد.
آقازاده افزود: سال گذشته از رکود ۵۵ واحد صنعتی بزرگ و کوچک این استان جلوگیری شد و این استان در این حوزه جایگاه سوم کشور را به دست آورد.
وی اظهار داشت: بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی ملی در سال های قبل به مستثنیات قانونی برگشت که مقام معظم رهبری نیز استان مرکزی را در این خصوص تحسین کرد.

استاندار مرکزی گفت: این استان در تولید گوشت قرمز، سفید و تخم مرغ جز استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

آقازاده افزود: ۲ واحد گاوداری ۳۵ هزار راسی در ساوه و زرندیه با سرمایه گذاری بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد که تولید سه هزار و ۳۰۰ تنی شیر استان را تا ۲ برابر می‌کند.
وی اضافه کرد: صادرات غیر نفتی این استان در سال گذشته با وجود تحریم‌های دشمنان برای نخستین بار از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد و نرخ بیکاری استان نیز هشت و سه دهم بود و این استان در پایین بودن نرخ بیکاری استان سوم کشور شد.

حضور در گلزار شهدای شهر اراک، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم، علما، روحانیان و استادان دانشگاه‌ها و نخبگان، شرکت در شورای اداری و نشست اقتصادی مقاومتی، دیدار با فعالان اقتصادی و حضور در شورای قضائی استان مرکزی از مهمترین برنامه‌های سفر یک روزه رئیس قوه قضائیه در استان مرکزی است.

برنامه پایانی سفر رئیس قوه قضائیه گفت و گو با خبرنگاران و اصحاب رسانه خواهد بود.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ مؤسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضائی ارائه می‌کنند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۷۹۵ روستای داری هیاری و بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد

۶۹۹۱/‌۳۰۱۷/ ۶۰۱۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)