همایش شیوه‌های آموزش نگارش و نوشتن خلاق به کودکان و نوجوانان


همایش شیوه‌های آموزش نگارش و نوشتن خلاق به کودکان و نوجوانان

کانون توسعه فرهنگی کودکان با همکاری ایکوم ایران و فرهنگستان زبان و ادب فارسی کارگاه‌-همایش یک‌روزه‌ای برای توانمندسازی معلمان، مربیان و تسهیل‌گران آموزش نگارش به کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.

همایش شیوه‌های آموزش نگارش و نوشتن خلاق به کودکان و نوجوانان همایش شیوه‌های آموزش نگارش و نوشتن خلاق به کودکان و نوجوانان
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کانون توسعه فرهنگی کودکان با همکاری ایکوم ایران و فرهنگستان زبان و ادب فارسی کارگاه‌-همایش یک‌روزه‌ای برای توانمندسازی معلمان، مربیان و تسهیل‌گران آموزش نگارش به کودکان و نوجوانان را با موضوع شیوه‌های آموزشی نگارش و نوشتن خلاق به کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.

شرکت‌کنندگان در این روز با نگرش‌های نوین آموزش نگارش و چند شیوه موثر آموزشی آشنا می‌شوند که به توانمندسازی آنان در کلاس‌ها و کارگاه‌هایی که برای کودکان برگزار می‌کنند، می‌انجامد.

علی‌اکبر زین‌العابدین که سال‌ها سابقه برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و ضمن خدمت معلمان و مربیان نگارش و نویسندگی خلاق را در کارنامه خود دارد مدرس این دوره آموزشی است.

او علت برگزاری این کارگاه-‌همایش را نیاز شدید معلمان و مربیان سراسر کشور اعلام کرد تا بتوانند شیوه‌های تدریس مهارت‌های نوشتاری به دانش‌آموزان و هنرجویان‌‌شان را به‌روز و کارآمد کنند.

این نویسنده کودکان و نوجوانان افزود: هر چه می‌گذرد می‌بینیم کودکان، نوجوانان و جوانان ما پس از گذراندن دوره‌های تحصیلی رسمی همچنان در نوشتن یک متن ساده و کوتاه ناتوان هستند و این ناشی از مجهز نبودن معلمان و مربیان به شیوه‌های کارآمد آموزش‌های مهارت‌های نوشتاری است.

زین‌العابدین در ادامه با اشاره به اینکه این کارگاه، مرحله مقدماتی این سلسله کارگاه‌هاست گفت: این مرحله هشت ساعت آموزشی محسوب می‌شود و گواهینامه شرکت‌کنندگان به امضا و تایید مدیر گروه آموزش زبان و ادبیات فرهنگستان زبان و ادب فارسی می‌رسد.

زین‌العابدین درباره علت یک‌روزه بودن این کارگاه‌-همایش یادآوری کرد: برای اینکه معلمان و مربیان سراسر کشور دسترسی بهتری به این شیوه‌ها داشته باشند ترجیح داده‌ایم هر مرحله را در یک روز برگزار کنیم تا امکان حضور علاقه‌مندان بیشتری فراهم شود. چرا که این یک روز معادل پنج جلسه آموزشی است.

کانون توسعه فرهنگی کودکان با مدیریت منیر همایونی برگزارکننده مرحله مقدماتی(1) کارگاه‌-همایش شیوه‌های آموزش نگارش و نوشتن خلاق به کودکان و نوجوانان است.
تاریخ برگزاری کارگاه-‌همایش یاد شده پنجشنبه 27 تیرماه 1398 خواهد بود و محل برگزاری در سرای پروین اعتصامی(کمیته ملی موزه‌های کشور) واقع در تهران، خیابان مصطفی خمینی، پایین‌تر از سرچشمه، کوچه کمیلی است.

سرای پروین، محل اصلی سکونت پروین اعتصامی و خانواده‌اش بوده و اکنون ایکوم ایران(کمیته ملی موزه‌های خصوصی کشور) در آن محل قرار دارد. شرکت‌کنندگان در آن روز از خانه پروین اعتصامی بازدید می‌کنند و سیداحمد محیط‌طباطبایی، مدیر ایکوم ایران، از سخنرانان افتتاحیه این برنامه خواهد بود. انتشارات ایران‌بان نیز از حامیان این رویداد فرهنگی است.

از شرکت‌کنندگان در سه وعده صبحانه، ناهار و میان‌وعده پذیرایی خواهد شد. این رویداد آموزشی از ساعت 8.30 صبح آغاز می‌شود و تا ساعت 6 عصر ادامه خواهد داشت و
مهلت ثبت‌نام تا تاریخ 24 تیرماه 1398 اعلام شده است.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره با شماره‌های ۸۸۸۲۷۰۳۵ -021 و ۷۱۲۷۵۹۶-0919 تماس حاصل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی