باید با مذاکرات موشکی، برجام را احیا کنیم/ علی مطهری: سریال گاندو تخیلی بود!


باید با مذاکرات موشکی، برجام را احیا کنیم/ علی مطهری: سریال گاندو تخیلی بود!

فعالین و رسانه‌های اصلاح طلب همزمان با کاهش تعهدات برجامی ایران، با تکرار دوگانه دروغین «جنگ-مذاکره» مدعی هستند که اگر مذاکرات موشکی و منطقه‌ای را کلید نزنیم، ترامپ به ایران حمله خواهد کرد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** باید با مذاکرات موشکی، برجام را احیا کنیم

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «نکته مهم اینکه در شرایط کنونی کاهش تعهدات برجامی ایران سبب تغییر موازنه قدرت در بین کشورهای عضو برجام نخواهد شد. احیای برجام نیازمند تغییر موازنه قدرت است. در چنین شرایطی تنها رویکردی تأثیرگذار خواهد بود که با تأثیرگذاری بر طرف مقابل موازنه قدرت را تغییر دهد. اگر موازنه قدرت تغییر نکند طرف مقابل انعطاف‌پذیری لازم را نشان نخواهد داد. موازنه قدرت نیز در سطح سیاست و اقتصاد جهانی است. موازنه قدرت را می‌توان در قابلیت‌های موشکی و یا نقش منطقه‌ای ایران بررسی کرد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اگر ترامپ بخواهد علیه ایران اقدام نظامی انجام دهد، این کار را در سال ۲۰۲۰ انجام خواهد داد. این فرضیه که ترامپ در مرحله نخست قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به پیروزی دست پیدا کند و سپس علیه ایران اقدام نظامی انجام دهد با ساختارها و رویکردهای تصمیم‌گیری در ایالات متحده آمریکا سازگاری ندارد. اگر قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری علیه ایران اقدام نظامی انجام دهد، انسجام ملی را در آمریکا بیشتر خواهد کرد و در نتیجه میزان حمایت از وی در بین مردم آمریکا بیشتر خواهد شد».

فعالین و رسانه‌های اصلاح طلب همزمان با کاهش تعهدات برجامی ایران، با تکرار دوگانه دروغین «جنگ-مذاکره» مدعی هستند که اگر مذاکرات موشکی و منطقه‌ای را کلید نزنیم، ترامپ به ایران حمله خواهد کرد.

باید با مذاکرات موشکی، برجام را احیا کنیم/ علی مطهری: سریال گاندو تخیلی بود!

این ادعا در حالی است که ترامپ پس از انهدام پهپاد جاسوسیِ فوق پیشرفته و گران قیمت این کشور توسط غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در نهایت از ایران تشکر کرد. در روزهای گذشته، سردار «غلامرضا جلالی» رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به پیغام منفعلانه آمریکایی‌ها پس از سرنگونی پهپاد گفته بود: «پس از سرنگونی پهپاد متجاوز، دشمن از طریق واسطه‌های دیپلماتیک اعلام می‌کند که من برای حفظ آبروی خود می‌خواهم عملیاتی محدود و در منطقه‌ای کم ارزش انجام دهم و شما پاسخ به آن ندهید؛ پاسخ نظام جمهوری اسلامی این است که ما هر عملیاتی را شروع جنگ تلقی می‌کنیم و به آن پاسخ خواهیم داد و زمین جنگ را ما طراحی می‌کنیم و اگر شما آن را شروع کردید، پایانش را ما اعلام می‌کنیم».

در روزهای گذشته، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی نوشته بود: «علی‌رغم آنکه ارتش آمریکا در مقایسه با ایران از تجهیزات نظامی بهتری برخوردار است اما ایران همچنان قادر است حتی یک جنگ محدود را هم سخت و دردناک کند».

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، مهر ۹۷- در مصاحبه با فرانس ۲۴ گفته بود: «احاطه کردن ایران با یک سیاست الزام‌آور، همان چیزی است که من همواره بر آن تاکید دارم. برای من راهبرد با ایران بر چهار مبنا است؛ حفظ توافق هسته‌ای، توان مدیریت فعالیت هسته‌ای ایران پس از سال ۲۰۲۵ (دائمی کردن محدودیت‌های برجامی ایران)، کنترل فعالیت موشک‌های بالستیکی ایران و توان مقابله با نفوذ ایران در منطقه. من هیچ‌گاه دربرابر ایران ساده‌لوح و زودباور نبودم اختلاف‌نظر ما با آمریکا بر سر شیوه رفتاری ماست».

هدف دشمن این است که محدودیت‌های برجامی ایران دائمی شده و خسارت محضِ برجام به دیگر مؤلفه‌های قدرت کشورمان از جمله توان موشکی و قدرت منطقه‌ای تعمیم پیدا کند. متاسفانه طیف اصلاح طلب در نقش «بلندگوهای ترامپ و شرکا» برای جاانداختن این نقشه ضدایرانی تلاش می‌کنند!

** علی مطهری: سریال گاندو تخیلی بود

«علی مطهری» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «سریال گاندو بیشتر تخیلی بود تا واقعی؛ این سریال براساس پروژه نفوذ ساخته شده بود، در حالی که احتمال نفوذ در دولت پنهان به دلیل قدرت برتر آن بیشتر است. امریکا، انگلیس و اسرائیل که معمولاً مبدأ ارسال نفوذی یا جاسوس هستند می‌دانند که معمولاً دولت‌ها در ایران قدرت تعیین کننده نیستند و قدرت تأثیرگذار در جای دیگری است. لذا احتمال نفوذ در نهادهای حکومتی و نیروهای مسلح بیشتر از احتمال نفوذ و جاسوسی در دولت است».

برخلاف ادعای این نماینده مجلس، متاسفانه عملکرد تأمل برانگیز دولت روحانی موجب شده است که این دولت به «بهشت جاسوس‌ها» تبدیل شود!

جیسون رضائیان، نازنین زاغری، دری اصفهانی، کاووس سید امامی، باقر نمازی، سیامک نمازی، هما هودفر، نزار زاکا، جاسوس شاغل در دفتر حسام الدین آشنا و...همگی در دولت آقای روحانی به جاسوسی مشغول بوده‌اند.

باید با مذاکرات موشکی، برجام را احیا کنیم/ علی مطهری: سریال گاندو تخیلی بود!

سریال تلویزیونی گاندو که با استقبال گسترده مردم مواجه شد، به مسئله بسیار مهم نفوذ پرداخته بود. این سریال مورد حمله دولتمردان و نمایندگان اصلاح طلب مجلس قرار گرفت. نکته تأمل برانگیز اینجاست که همزمان با حمله دولتمردان و نمایندگان اصلاح طلب به این سریال، ضدانقلاب خارج نشین نیز به آن حمله کردند!

حمله دولتمردان و اصلاح طلبان به گاندو در حالی است که این طیف همواره مدعی است که اصلاً مردم صداو سیما را تماشا نمی‌کنند. اگر مردم اصلاً تماشا نمی‌کنند، پس این همه فریاد و هیاهو برای چیست؟!

** دلیل پیروزی‌های اصلاح طلبان در انتخابات، کاندیدشدن چهره‌های پاک و کارآمد است

«مرتضی مبلغ» معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه همدلی گفت: «اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات توفیق بیشتری نسبت به اصول‌گراها دارند، دلیلش این است که مردم به محض اینکه احساس کنند، چهره‌ای پاک و کارآمد وارد صحنه انتخابات شده است، به صندوق‌های رأی هجوم می‌آورند».

باید با مذاکرات موشکی، برجام را احیا کنیم/ علی مطهری: سریال گاندو تخیلی بود!

اصلاح طلبان در آستانه هر انتخابات بدون ارائه برنامه و راهکار برای حل مشکلات، با هراس افکنی و تخریب ناجوانمردانه کاندیدای رقیب، از هر ابزار و روشی برای پیروزی استفاده می‌کند. حال اگر در انتخابات شکست بخورد، دروغ تقلب را مطرح کرده و کشور را به آشوب می‌کشد و اگر در انتخابات پیروز شود، علیرغم در اختیار داشتن امکانات و اختیارات گسترده، قصور و تقصیرهای خود را به گردن دیگران انداخته و از پاسخگویی به مطالبات مردم طفره می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان