350 هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شادگان رهاسازی شد


350 هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شادگان رهاسازی شد

اهواز - ایرنا - 350 هزار قطعه بچه ماهی روز چهارشنبه در آیینی در اسکله گردشگری روستای صراخیه در جوار تالاب بین المللی شادگان با حضور جمعی از مسئولان شیلات و کشور و خوزستان ، صیادان و بهره برداران محلی رهاسازی شد.

به گزارش ایرنا سرپرست شیلات خوزستان در آیین رهاسازی بچه ماهیان گفت: این ماهیان از گونه های بومی گطان، حمری، عنزه، شیربت، بنی و برزم که با وضعیت اکولوژیکی و محیطی تالاب شادگان سازگار است می باشند.
علیرضا افتخاری نسب دوره زمانی برداشت این ماهیان را یک تا ۱.۵ سال بیان کرد و افزود: امسال ۳.۵ میلیون قطعه بچه ماهی از گونه های بومی در تالاب شادگان رهاسازی می شود و تا پایان تیر که زمان طلایی رهاسازی بچه ماهیان است ۵۰۰ هزار قطعه دیگر در این تالاب رهاسازی می شود.

رهاسازی ۲۸ میلیون قطعه بچه ماهی

وی گفت: ۲۸ میلیون قطعه بچه ماهی از گونه های بومی در تالاب ها، برکه ها، رودخانه های داخلی و پهنه های آبی خوزستان رهاسازی می شود.
سرپرست شیلات خوزستان رهاسازی بچه ماهیان درمنابع داخلی استان را بازسازی ذخایر آبزیان و صیانت از اشتغال پایدار صیادان محلی بیان، و بر مشارکت ساکنان اطراف این تالاب تاکید و از آنان خواست در حفاظت و صیانت از ذخایر آبزیان این تالاب مشارکت جدی داشته باشند.
کاظم شاهوردی بخشدار خنافره از توابع شهرستان شادگان نیز در این آیین استفاده از شوکرهای برقی برای صید ماهیان تالاب شادگان، مخرب و غیرمجاز بیان کرد و خواستار برخورد جدی با متخلفان و صیادان غیرمجاز در تالاب شادگان شد.
وی همچنین بر تامین حقابه تالاب شادگان با هدف حفظ محیط زیست این پهنه خدادادی تاکید کرد.

در این آیین مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شیلات کشور حضور داشت.
تالاب بین المللی شادگان در جنوب خوزستان، با حدود ۵۰۰ هزار هکتار در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.
خشکسالی های سال های تاثیر منفی بر محیط زیست تالاب داشته است ولی در فروردین ماه امسال، ورود بخش مهمی از سیلاب به تالاب، جان تازه ای به این پهنه خشکیده که بخش هایی از آن تبدیل به کانون گرد وغبار شده بود بخشید.
پیش از این در سال های پرآب، سالانه حدود ۱۰ هزار تن ماهی بومی در این تالاب صید می شد ولی در سال های اخیر این رقم کاهش یافته بود.
۶۰۶۵ / ‏‬ ۶۰۳۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!