راه های سوراخ کردن گوش و مراقبت های پس از آن برای کاهش عوارض


راه های سوراخ کردن گوش و مراقبت های پس از آن برای کاهش عوارض

به دلیل اینکه خانم ها علاقه زیادی به زیور آلات دارند اقدام به سوراخ کردن گوش برای اتصال گوشواره می کنند که در واقع امن ترین ناحیه گوش نرمه گوش (قسمت پایین گوش) می باشد، سوراخ شدن گوش در کودکان و بزرگسالان به مراقبت های ساده ای نیاز دارد که اگر به خوبی از آن مراقبت نشود باعث درد و عفونت می شود در ادامه به روش های مراقبت از گوش سوراخ شده می...

به دلیل اینکه خانم ها علاقه زیادی به زیور آلات دارند اقدام به سوراخ کردن گوش برای اتصال گوشواره می کنند که در واقع امن ترین ناحیه گوش نرمه گوش (قسمت پایین گوش) می باشد، سوراخ شدن گوش در کودکان و بزرگسالان به مراقبت های ساده ای نیاز دارد که اگر به خوبی از آن مراقبت نشود باعث درد و عفونت می شود در ادامه به روش های مراقبت از گوش سوراخ شده می پردازیم.

راه های سوراخ کردن گوش و مراقبت های پس از آن برای کاهش عوارض

آشنایی با مراقبت های پس از سوراخ کردن گوش

سوراخ کردن گوش را هم می توانید در منزل و هم با استفاده از دستگاه سوراخ کن انجام دهید، بعد از سوراخ کردن گوش باید از آن مراقبت کنید تا عفونت به همراه نداشته باشد و یا باعث بسته شدن سوراخ آن نشود، که در ادامه با روش های مراقبت آشنا می شوید.

راه های سوراخ کردن گوش و مراقبت های پس از آن برای کاهش عوارض

گوشواره مخصوص

بعد از سوراخ کردن گوش به منظور جلوگیری از عفونت باید از گوشواره مخصوص استفاده کنید که اگر قسمت نرمه گوش را سوراخ کردید بعد از شش هفته می توانید گوشواره مخصوص را در آورید، اما اگر بخش غضروفی باشد باید از این گوشواره مخصوص دوازده هفته استفاده کنید.

مراقب روسری یا کلاه باشید

هر چیزی که روی گوش را بپوشاند ممکن است باعث ایجاد عفونت آن شود زیرا ممکن است گوش تازه سوراخ شده را تحت فشار قرار دهد و در نتیجه باعث ایجاد عفونت در آن شود.

تعویض لباس

در زمان تعویض لباس باید مراقب باشید گوشواره به لباس گیر نکند زیرا این کار علاوه بر اینکه دردناک و آزار دهنده می باشد ممکن است سبب ایجاد عفونت شود.

شامپو

از شست و شوی محل سوراخ گوش با شامپو و شوینده های مخصوص مو خودداری کنید زیرا مواد موجود در شامپو و شوینده ممکن است سبب ایجاد عفونت شدید شود بنابراین، در زمان حمام کردن با استفاده از یک پوشش پلاستیک روی گوش را بپوشانید.

خوابیدن

در زمان خوابیدن باید مراقب گوش تازه سوراخ شده باشد تا گوش و گوشواره به جای گیر نکند و همچنین از رو بالشی تمیز و بدون بافت درشت استفاده کنید.

لمس کردن گوش

بعد از سوراخ کردن گوش از لمس کردن محل سوراخ خودداری کنید زیرا امکان دارد این کار باعث ایجاد عفونت شود و اگر بخواهید آن را تمیز و ضد عفونی کنید باید دستانتان را با آب و صابون به خوبی بشویید.

چرخاندن گوشواره

بعد از تمیز کردن محل سوراخ تا زمانی پوست خشک نشده است گوشواره را کمی داخل گوش بچرخانید این روش از چسبیدن گوش به گوشواره جلوگیری می کند و اگر پوست خشک باشد چرخش گوشواره باعث خونریزی می شود و درنتیجه مدت بهبود نیز طولانی تر می شود.

شنا نکردن

در طول مدت درمان به هیچ وجه شنا نکنید زیرا باعث انتقال باکتری به گوش می شود بنابراین از استخر، رودخانه و دریا دوری کنید و اگر از وان استفاده می کنید به اندازه ای در آب فرو بروید که گوش خیس نشود.

نشانه عفونت ها

ترشح مایع زرد رنگ دردناک شدن محل سوراخ خارش و سوزش قرمزی و تورم محل سوراخ

راه های سوراخ کردن گوش و مراقبت های پس از آن برای کاهش عوارض

ضدعفونی کردن و درمان عفونت بعد از سوراخ کردن گوش

۱. قبل از اینکه مجدد گوشواره را به گوش آویزان کنید آن را به یک پماد ضد باکتری آغشته کنید.

۲. بدنه گوشواره را حتما با الکل ضد عفونی کنید.

۳. از گوشواره ای که با گوش عفونی تماس داشته است استفاده نکنید.

۴. محل سوراخ گوش را روزی سه بار با الکل و پنبه تمیز ضد عفونی کنید.

مراقبت بعد از سوراخ کردن گوش در نوزادان

۱. روزی چند بار گوش نوزاد را چک کنید تا در صورت بروز عفونت آن را درمان کنید.

۲. اگر وضعیت گوش نوزادتان نگران کننده است حتما به پزشک مراجعه کنید تا نوزاد را از نظر سلامت گوش معاینه کند.

۳. در زمان حمام کردن نوزاد حتما گوش آن را با یک پوشش پلاستیک بپوشانید تا در معرض رطوبت نباشد.

۴. از جنس طلا فقط برای گوشواره استفاده کنید و یا روکش آن طلا باشد زیرا هر گوشواره دیگری سبب عفونت گوش نوزادتان می شود البته بهتر است، بزرگ تر هم این توصیه را رعایت کنند تا تورم و درد ناشی از سوراخ کردن گوش سریع بهبود یابد.

راه های سوراخ کردن گوش و مراقبت های پس از آن برای کاهش عوارض

درمان خانگی

درمان های خانگی وجود دارد ک به سرعت بخشیدن روند درمان سوراخ گوش کمک می کند همچنین برای درمان عفونت های باکتریایی خفیف گزینه مناسبی می باشد.

آب نمک

یک چهارم قاشق چایخوری نمک را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و حالا با یک تکه پنبه تمیز آن را به سوراخ غضروف بمالید استفاده از این روش باعث می شود میکروب ها نابود شوند و درد کمتر شود و همچنین محل سوراخ کمی نرم می شود سپس بعد از چند دقیقه محل را با دستمال کاغذی خشک نمایید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای به نابود کردن بسیاری از باکتری ها که باعث عفونت پوستی می شوند کمک می کند و در واقع تحقیقات نشان داده است روغن درخت چای در مقابل باکتری سودوموناس آئروژینوزا که پس از سوراخ کردن غضروف سبب ایجاد عفونت می شوند تاثیر گذار است. بنابراین یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با دو تا سه قطره روغن درخت چای باهم مخلوط کنید و به پوست بمالید این روش به از بین بردن تورم و قرمزی ناشی از عفونت کمک می کند به منظور داشتن نتیجه بهتر این روش دو بار در روز انجام دهید تا نشانه های عفونت برطرف شوند.

راه های سوراخ کردن گوش و مراقبت های پس از آن برای کاهش عوارض

آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی برای جلوگیری از عفونت باکتریایی در زخم گزینه بسیار مناسبی می باشد به منظور استفاده از این روش حتما از ژل خامی که از داخل خود گیاه بیرون می آید استفاده نمایید.

راه های سوراخ کردن گوش و مراقبت های پس از آن برای کاهش عوارض

سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی به عنوان یک عامل ضد باکتری موثر در برابر سودوموناس می باشد بنابراین سرکه سیب خام و فرآوری نشده را با آب رقیق کنید و از آن استفاده کنید این روش برای ضد عفونی کردن زخم بسیار مناسب است.

راه های سوراخ کردن گوش و مراقبت های پس از آن برای کاهش عوارض

از اینکه در این مقاله ما را همراهی کردید بسیار سپاسگزاریم، امیدواریم با مراقبت های بعد از سوراخ کردن گوش آشنا شده باشید و با استفاده از مطالب گفته شده گوش تان بدون هیچ عوارضی بهبود یابد تا بتوانید گوشواره مورد علاقه تان را آویزان کنید، اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتر در این زمینه ها داشته باشید می توانید با مجله اینترنتی آرگا همراه باشید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!