با توزیع نامتوازن در برخی رشته‌ها مواجه هستیم


با توزیع نامتوازن در برخی رشته‌ها مواجه هستیم

مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز با بیان اینکه با توزیع نامتوازن در برخی رشته‌ها مواجه هستیم، گفت: در راستای معرفی دانشگاه به دنبال متقاعد کردن دانشجویان نسبت به انتخاب براساس علاقه و توانمندی هستیم.

به گزارش ایسنا، علی رضایی چهارشنبه ١٩ تیر در یک کنفرانس خبری بیان کرد: هرساله دانشگاه‌ها همزمان با انتخاب رشته آزمون سراسری اقدام به برنامه معرفی و آشنایی با دانشگاه می‌کنند که این برنامه در دانشگاه شیراز نیز طی روزهای ۲۳ تا ۲۵ تیرماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ بعدازظهر و ۱۷ بعدازظهر تا ۸ شب برگزار خواهد شد.

وی در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم، موثق و مناسب به کسانی که می ‎ خواهند انتخاب مهم داشته باشند، معرفی بخشی از پتانسیل‌ها و مراجع علمی کشور به دانش آموزان و معرفی دانشگاه شیراز به عنوان بزرگترین دانشگاه در سطح جنوب کشور را هم از اهداف ویژه برنامه معرفی دانشگاه عنوان کرد.

مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز ادامه داد: بدیهی است که اگر انتخاب رشته توسط دانشجویان به درستی انجام نشود، پیامدهایی برای خانواده و جامعه در پی خواهد داشت.

وی مخاطب نخست معرفی دانشگاه را دانش آموزان سال آخری دانست که در آزمون سراسری شرکت کرده‌اند، دانش آموزانی که می‌خواهند در دبیرستان رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند، مخاطب دوم معرفی دانشگاه و اولیاء و مربیان را مخاطب سوم این موضوع معرفی کرد.

مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه کار ما انتخاب رشته نیست بلکه معرفی و آگهی بخشی است، عنوان کرد: البته کارشناس دانشگاه حدود رتبه‌ها را در رشته‌های مختلف دانشگاه شیراز به متقاضیان اعلام می‌کند.

رضایی یادآور شد: گفت‌وگو با اساتید برجسته در این برنامه پیش‌بینی شده است.

وی به برنامه‌های قابل ارائه دانشگاه شیراز در این برنامه هم اشاره و خاطرنشان کرد: این دانشگاه در حال حاضر حدود ١٨ هزار و ٧١ دانشجو دارد که ٩هزار و ١٤٩ نفر از انها در مقطه کارشناسی، ٥ هزار و ٩٧٥ نفر در مقطع ارشد و دو هزار و ۹۴۷ نفر در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: در سال ٩٧ هفت هزار و ٦٥ نفر دانشجو در سه مقطع تحصیلی وارد دانشگاه شیراز شده‌اند.

رضایی با اشاره به وجود ۱۲۰ رشته کارشناسی، ٣٢١ رشته کارشناسی ارشد و ٢٢٠ رشته دکترای تخصصی در دانشگاه شیراز، گفت: این دانشگاه با بیش از ٧٠ سال سابقه، از حیث آموزش و پژوهش در شمار دانشگاه‌های بزرگ محسوب می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه دانشگاه شیراز پیشرو در نظام آموزشی و راه‌اندازی دوره دکترای تخصصی در اغلب رشته‌ها و دارای بیشترین چهره‌های ماندگار علمی کشور است، افزود: حدود سه سال است که در برج نوآوری دانشگاه، مراکز مختلفی که با صنعت ارتباط دارند، نمایندگی خود را مستقر کرده‌اند.

مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز در بخشی از سخنانش کمک هزینه خرید یک دستگاه لب تاپ برای رتبه‌های زیر ٢٠٠ علوم تجربی و ریاضی و فنی، رتبه زیر ١٠٠ علوم انسانی، رتبه کمتر از ٥٠ زبان و ١٠ هنر، برگزاری، آیین تقدیر، اعطای بورس تحصیلی، امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکترا بدون آزمون، پاسخگویی به نیازهای علمی، حمایت از ایده‌های برتر و خلاق، استفاده از آزمایشگاه‌های مدرن، بهره‌مندی از شیوه‌های مدرن تدریس و استفاده از امکانات رفاهی را از مهمترین مزایایی اعلام کرد که حائزین رتبه‌های برتر کنکور سراسری ٩٨ در صورت انتخاب دانشگاه شیراز از آن بهره‌مند شوند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی