قایقران مهابادی به اردوی تیم ملی دراگون‌بوت دعوت شد


قایقران مهابادی به اردوی تیم ملی دراگون‌بوت دعوت شد

مهاباد- ایرنا- رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: «سالار کبوتری» قایقران اهل این شهرستان جهت شرکت در مسابقات جهانی دراگون‌بوت به اردوی تیم ملی دعوت شد.

قرنی مصطفی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخابی تیم ملی دراگون‌بوت در ۲ بخش بانوان و آقایان و در سه رده سنی جهت حضور موفق در رقابت‌های جهانی در دریاچه ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه سالار کبوتری عضو تیم باشگاهی کردستان است، ادامه داد: این ورزشکار توانست با کسب امتیازهای لازم به همراه ۱۰ قایقران دیگر برای شرکت در مسابقات جهانی دراگون‌بوت انتخاب شود.

مصطفی‌پور اضافه کرد: اردوی تیم ملی قایقرانی از اواسط تیرماه با حضور ۱۱ ورزشکار زیر نظر سجاد غریبی به عنوان سرمربی دراگون‌بوت برگزار شد و مسابقات جهانی آن نیز مرداد سال جاری به میزبانی تایلند برگزار می‌شود.

سالار کبوتری متولد ۱۳۶۸ از مهاباد است که سابقه چهار سال عضویت در تیم ملی قایقرانی و کسب مقام‌های دوم و سوم جهانی مجارستان و ششم مسابقات آسیایی گوانگ جو را در کارنامه دارد.

دراگون‌بوت (Dragon Boat) یا قایق اژدها یکی از رشته‌های تیمی پارویی و تیمی‌ترین ورزش دنیاست؛ این رشته ورزشی در قایق‌هایی با حضور ۱۰ یا ۲۰ پاروزن به همراه یک سکاندار و یک طبل‌زن انجام می‌شود که در مجموع در هر قایق ۱۲ یا ۲۲ نفر حضور دارند.

پاروزنان با هماهنگی کامل و با صدای طبل پاروهای خود را وارد آب کرده و قایق را به سمت جلو به حرکت در می‌آورند؛ طبل‌زن با نواختن طبل به هماهنگی پاروزنان کمک کرده و سکاندار به وسیله سکان جهت حرکت قایق را تعیین می‌کند.

این قایق‌ها دارای سر و دمی به شکل اژدهاست و صدای طبل و تعداد زیاد شرکت‌کنندگان باعث می‌شود تا مسابقات این رشته ورزشی دارای هیجان بسیار زیادی باشد.

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

۹۹۰۳/‏‬ ۳۰۲۰/‏۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس