خلق اشعار ارزشمند نیازمند ارتباط با آفریده‌هاست


خلق اشعار ارزشمند نیازمند ارتباط با آفریده‌هاست

کانون خبرنگاران نبأ ــ دبیر انجمن شعر خوبان کرمان گفت: برای شعر گفتن باید با خدا و آفریده‌های خدا ارتباط خوبی برقرار کنیم تا بتوانیم آثار ارزشمندی را خلق کنیم.

خلق اشعار ارزشمند نیازمند ارتباط با آفریده‌هاست

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همزمان با دهه کرامت «عصر شعر کرامت» با حضور امام جمعه، معاون عمرانی فرمانداری، مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهبنان(واقع در شمال استان کرمان)، جمعی از شاعران و ادیبان انجمن شعر خوبان کرمان و انجمن شعر اشک کوهبنان، 18 تیرماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کوهبنان برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان با استناد به کلام نورانی قرآن کریم، گفت: خداوند به وسیله قرآن انسان را تجلیل کرد، در حالی که در قرآن تمام هنرها از جمله خط و شیوه نوشتن مورد تکریم و تجلیل قرار گرفته شده و از عظمت خوب نوشتن به نیکی تجلیل شده است.
وی تأکید کرد: در قرآن سوره‌ای به نام شعرا وجود دارد که ارزش و مقام شعر را می‌رساند؛ شاعران با عقل و شعور خود، فکر و درون را عظمت می‌بخشند.
امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه با اندیشه شعر خلق می‌شود، ادامه داد: برخی از هنرها اگر مورد توجه و حساسیت قرار نگیرد مورد سوء‌استفاده واقع می‌شوند. لذا، اگر شعر مراقبت نشود این هنر مورد سوءاستفاده واقع می‌شود؛ باید حواس‌مان باشد که این اتفاق نیفتد.
حجت‌الاسلام جعفری یادآور شد: حضرت امیرالمؤمنین(ع) شعر می‌گفتند و شعر می‌خواندند؛ حضرت امام‌ خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به شعر و شاعری عنایت ویژه‌ای دارند و لذا همه ساله به مناسبت‌های مختلف شاعران به محضر مقام معظم رهبری می‌رسند.
وی با بیان اینکه شعر هنر زیبایی است، ادامه داد: شعرا امتیاز بین انسان و سایر موجودات را احیا می‌کنند، چون انسان‌ها خلیفه خداوند هستند و با عقل و درایت مطالب را بیان می‌کنند.
امام جمعه کوهبنان بیان کرد: شعرا به نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی خصوصاً در دوران دفاع مقدس خدمات ارزنده‌ای داشتند، باید تلاش شود تا ارزش‌های اسلام و انقلاب با شعر و شاعری گسترش پیدا کنند.
در ادامه رحیم سیف‌الدینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان با تبریک دهه‌ کرامت، گفت: امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، آموزگاران تقوا، علم و معرفت هستند که در حقیقت ولی نعمت کشور ایران اسلامی محسوب می‌شوند.
وی یادآور شد: در شهرستان کوهبنان انجمن شعر اشک را داریم که در ماه دو جلسه به‌صورت منظم برگزار می‌کنند تا زمینه برای شناسایی استعدادها فراهم شود. همچنین همه ساله جشنواره غزل کوهبنان با حضور شاعران شهرستان‌های کوهبنان، زرند، راور، بافق و بهاباد برگزار می‌شود.
محمود نیک‌خواه، دبیر انجمن آزاد شعر اشک کوهبنان نیز در این مراسم گفت: استعدادهای فراوان شعر و شاعری در کوهبنان وجود دارد که کسب رتبه‌های برتر نشان این مهم است.
وی تأکید کرد: باید تلاش شود تا شعر و شاعری کوهبنان به جایگاه واقعی خود برگردد، چراکه در گذشته کوهبنان مهد شعرا و ادیبان بزرگ بوده است و امروز هم استعدادهای بسیار خوبی در این عرصه در شهرستان داریم.
در ادامه مطهره طهمورسی، دبیر انجمن شعر خوبان کرمان گفت: شهر کوهبنان به انسان‌ انرژی مثبت می‌دهد و همین امر باعث شده که شاعران و ادیبان به این خطه روی بیاورند.
وی تأکید ‌کرد: برای شعر گفتن باید با خدا و آفریده‌های خدا ارتباط خوبی برقرار کنیم تا بتوانیم آثار ارزشمندی را خلق کنیم.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا