آموزش صنایع بومی استان‌ها در زندان های کشور توسعه می یابد


آموزش صنایع بومی استان‌ها در زندان های کشور توسعه می یابد

شهرکرد-ایرنا- مدیر آموزش و اشتغال بنیاد تعاون زندانیان کشور، از توسعه آموزش و اشتغال در بخش صنایع بومی و دستی استان‌ها در زندان‌های کشور خبر داد.

حمیدرضا سانگرد روز چهارشنبه در سفر به شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زندان‌های کشور ظرفیت و امکان افزایش اشتغال در بخش‌های صنعت پوشاک و فرش وجود دارد و ایجاد اشتغال در زندان‌ها باید براساس ظرفیت بومی استان‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه اشتغال زندان‌ها شامل ۳ بخش داخل زندان‌ها، زندانیان رای باز و ایجاد مراکز و صنایع در زندان ها می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته برای زندانیانی که نمی توانستند از زندان بیرون بیایند ۳۵ هزار شغل مولد ایجاد شدکه زندانیان پس از دریافت آموزش، کار و دستمزد دریافت می کنند.

به گفته وی، در این بخش زندانیان نیمی از دستمزد را برای خودشان و نیمی را برای خانواده خود پرداخت می کنند تا خودشان را از نظر مالی بی نیاز کنند.

سانگرد افزود: در بخش خارج از زندان سال گذشته برای زندانیان رای باز، با همکاری صاحبان صنایع ۵ هزار زندانی در مجموعه کارخانجات و مراکز کار بیرون از رندان مشغول کار شدند.

وی گفت: امسال در راستای حمایت ازتولید ملی از ظرفیت بخش خصوصی، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران در بخش توانمندسازی زندانیان استفاده می‌شود تا اشتغالی پایدار و مبتنی بر صنایع بومی ایجاد و شرایط رقابتی در داخل بازار ایجاد شود.

سانگرد از رایزنی با مراکز دانشگاهی به خصوص دانشگاه کارآفرینی تهران و مرکز ملی فرش در خصوص ایجاد آموزش‌های نوین در زندان‌ها خبر داد و گفت: در بخش صنعت فرش زندانیان تابلوفرش‌های را به صورت الکتروینیک و نوین تهیه می کند.

سانگرد افزود: تاکنون ۵۰۰ فرصت شغلی در حوزه فرش در زندان‌های استان‌های تهران، قم و تبریز ایجاد شده است.

۷۳۶۰/‏۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟