آموزش‌های مهارتی زمینه‌ساز ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است


آموزش‌های مهارتی زمینه‌ساز ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان مهارت‌آموزی به زندانیان را گامی مهم در کاهش بازگشت‌پذیری زندانیان دانست و گفت: آموزش‌های مهارتی زمینه‌ساز ایجاد اشتغال پایدار در سطح جامعه بوده و نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

آموزش‌های مهارتی زمینه‌ساز ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش ایکنا از کردستان، سید جمیل احمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان امروز، 18 تیرماه در دیدار با مدیرکل زندان های استان، مهارت آموزی به زندانیان را گامی مهم در کاهش بازگشت پذیری زندانیان دانست و اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی زمینه‌ساز ایجاد اشتغال پایدار در سطح جامعه بوده نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.


وی از فعالیت 48 کارگاه آموزشی در سطح زندان‌های استان خبر داد و افزود: به طور میانگین سالانه بالغ بر سه هزار نفر دوره آموزش های مهارتی در 77 دوره آموزشی در سطح زندان‌های استان ارائه می‌شود که به طور میانگین 200 نفر از زندانیان استان از آموزش‌های مهارتی در طول سال بهره‌مند می‌شوند.


احمدی افزود: این اداره کل ظرفیت دارد با توسعه زیرساخت‌ها، بهره‌مندی بیش از پیش آموزش‌های مهارتی برای زندانیان را در سطح زندان‌های استان محقق کند.


در ادامه اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان با تاکید بر اهمیت ویژه ارائه آموزش‌های مهارتی به زندانیان، اظهار کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی به زندانیان در ندامتگاه‌های سطح استان سبب شده که زندانیان در طول مدت محکومیت خود علاوه بر فراگیری آموزش‌های مهارتی، به نیرویی متخصص و کارآمد جهت ورود به بازار کار مبدل شوند که این امر می‌تواند در بازگشت مجدد این افراد به زندان نقش مهم و سازنده‌ای را داشته باشد.


وی در پایان یادآور شد: با توجه به اهمیت این موضوع اداره کل زندان های استان کردستان اقدام به ساخت مرکز مهارت آموزی زندان مرکزی سنندج کرده که پس از تجهیز این مرکز با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای شاهد افتتاح این مرکز در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود