باید شرایط رقابت مفید و سالم را فراهم کرد


باید شرایط رقابت مفید و سالم را فراهم کرد

عرف با اشاره به وظیفه وزارت کشور در تأمین امنیت انتخابات گفت: باید با پشتوانه فرهنگ سازی و برنامه محوری احزاب و گروه‌های سیاسی، شرایط رقابت مفید و سالم را فراهم کرد.

باید شرایط رقابت مفید و سالم را فراهم کردبه گزارش حوزه دولت‌ گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان‌، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در بخشی از همایش سراسری فرمانداران که به ارائه گزارش کمیسیون سیاسی این همایش اختصاص داشت، با اشاره به این که تکلیف وزارت کشور با مقوله تحزب و فعالیت احزاب روشن است و رویکرد کاملاً حمایتی نسبت به این امر دارد، اظهار داشت: تا آن جا که به برنامه‌های کلان و سیاست‌های راهبردی دولت تدبیر و امید ارتباط دارد و در قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات هم تأکیدات صریحی مبنی بر تحزب و حمایت از فعالیت‌های حزبی و احزاب مطرح شده است، حمایت از احزاب قانونی شناسنامه دار در دستور کار وزارت کشور و معاونت سیاسی قرار دارد و به این دستور کار ملتزم هستیم.

عرف با تأکید بر این که در حوزه سیاسی، دو کلیدواژه و مفهوم اساسی و محوری «آزادی» و «امنیت» مورد تأکید دولت دوازدهم است که به انحاء مختلف در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری مطرح شده است، گفت: این دوکلیدواژه بدون هیچ تزاحم و تداخلی مورد تأکید هستند، به این معنا که نه آزادی مخل امنیت، و نه امنیت مخل آزادی باشد.

وی تأکید کرد: بر همین مبناست که به جد اعتقاد داریم برای تمامی اعضای خانواده بزرگ انقلاب اسلامی یعنی همه کسانی که امام، رهبری، آرمان‌های انقلاب اسلامی و میثاق ملی قانون اساسی را قبول دارند، باید زمینه‌ها و شرایط یکسان جهت فعالیت سیاسی و اجتماعی فراهم شود.

رییس ستاد انتخابات کشور هم چنین با اشاره به ضرورت تعامل وزارت کشور با دستگاه‌های مرتبط با امر انتخابات، تأکید کرد: وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور به این موضوع ملتزم است، اما به هر حال وزارت کشور متولی برگزاری و اجرای انتخابات است و در عین تعامل، تصمیم نهایی و اقدام در امور اجرایی انتخابات با وزارت کشور است.

عرف هم چنین در بخش دیگری از سخنان خود، مشارکت حداکثری را مورد تأکید مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی انتخابات و هم چنین تمامی بیانات ایشان دانست و اظهار داشت: خواست و رویکرد دولت هم همین است، چون در شرایط کنونی کشور، این مشارکت بالا قطعاً معانی و نتایج خاص خود را در تحکیم همبستگی اجتماعی و انسجام ملی خواهد داشت.

رییس ستاد انتخابات کشور هم چنین با اشاره به وظیفه ذاتی وزارت کشور در تأمین سلامت و امنیت انتخابات؛ و وظیفه ملی در قبال تحقق مشارکت و رقابت انتخاباتی، اظهار داشت: بدیهی است که بخش قابل توجهی از مشارکت، در شرایط رقابت سالم، ایجابی و مثبت تحقق می‌یابد؛ بنابراین باید با پشتوانه فرهنگ سازی و برنامه محوری احزاب و گروه‌های سیاسی، شرایط رقابت مفید و سالم را فراهم کرد که نتیجه این امر نیز تحقق مشارکت بالا در انتخابات خواهد بود.

همایش سه روزه فرمانداران سراسر کشور به دستور وزیر کشور و به ابتکار و میزبانی معاونت سیاسی وزارت کشور از ۱۸تا ۲۰ تیرماه ۱۳۹۸در وزارت کشور برگزار می‌شود. در این همایش علاوه بر فرمانداران، استانداران، معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی و مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری‌های سراسر کشور نیز حضور دارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی