قابلیت جدید اینستاگرام برای مسدودسازی آزار و اذیت‌ها


قابلیت جدید اینستاگرام برای مسدودسازی آزار و اذیت‌ها

با قابلیت جدید اینستاگرام، کامنت‌های توهین‌آمیز به‌غیراز کامنت‌گذار از دید سایر افراد مخفی می‌شوند.

اینستاگرام برای پیشگیری از آزار و اذیت آنلاین، راه‌حل جدیدی ارائه کرده است که در آن از کامنت‌های مجهز به پرچم‌گذاری هوش مصنوعی و ارائه‌ی قابلیتی به کاربران برای جلوگیری از کامنت‌گذاری عمومی در پست‌ها استفاده خواهد شد.

تیم اینستاگرام در حال پیاده‌سازی تستی است که به‌زودی به کاربران قدرت «مسدودسازی مخفی» کاربران دیگر را در حساب خودشان خواهد داد. این قابلیت به این معنی است که صاحب حساب می‌تواند کاربر را به‌گونه‌ای محدود کند که کامنت به‌غیراز شخص کامنت‌گذار از دید سایرین مخفی شود. همچنین می‌توان حالت اکتیو یا فعال حساب یا زمان خواندن پیام دایرکت را مخفی کرد.

قابلیت جدید اینستاگرام برای مسدودسازی آزار و اذیت‌ها

همچنین اینستاگرام امروز در خبری مجزا اعلام کرد در حال کار روی قابلیت جدیدی برای بهبود هوش مصنوعی و پرچم‌گذاری کامنت‌ها‌ی اهانت‌آمیز است. در این قابلیت از کاربر پرسیده می‌شود آیا می‌خواهد پست‌گذاری را کامل کند یا خیر. همچنین به‌گفته‌ی اینستاگرام، امکان undo یا بازگشت کامنت وجود دارد، درنتیجه بعضی افراد تشویق می‌شوند در کامنت خود تجدیدنظر کنند. واضح است که عبارت «برخی» فراگیر نیست و افرادی که محتوای اهانت‌آمیز پست می‌کنند، آگاهانه این کار را انجام دهند، اما یک ثانیه برای تجدیدنظر در پست محتوا فرصت دارند.

اینستاگرام در حال حاضر، قابلیت‌های متعددی را تست کرده که متمرکز بر جلوگیری از آزار و اذیت هستند. یکی از این قابلیت‌ها فیلتر کامنت‌های اهانت‌آمیز است که به‌صورت خودکار بر کامنت‌های توهین‌آمیز شامل حمله به ظاهر یا شخصیت افراد و همچنین تهدید سلامت یا موجودیت آن‌ها نظارت می‌کند. قابلیت مشابهی هم برای تصاویر و کپشن‌ها در نظر گرفته شده است.

این قابلیت‌ها ضروری هستند اما شاید باز هم برای جلوگیری از آزار و اذیت برخی نوجوانان کافی نباشند. تایلر لورنز، گزارشگر، در گزارش آتلانتیک سال گذشته نوشته است که نوجوان‌ها اغلب اکانت‌های کاملا تنفرانگیز را می‌سازند و آن را به آزار و اذیت سایر افراد اختصاص می‌دهند. کاربرها می‌توانند این حساب‌ها را گزارش (ریپورت) کند، اما هرگونه اقدامی برای حذف یا مسدودسازی این اکانت‌ها زمان‌بر خواهد بود؛ بنابراین در صورت بروز آزار و اذیت، ویژگی‌های جدید اینستاگرام فوری و مفیدتر عمل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی