نقش موثر بهره‌مندی از ظرفیت گیاهان دارویی در اشتغال‌زایی


نقش موثر بهره‌مندی از ظرفیت گیاهان دارویی در اشتغال‌زایی

گروه اجتماعی - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های بخش گیاهان دارویی نیازمند یک برنامه راهبردی است، گفت: موضوع گیاهان دارویی یک مسئله مهم در جامعه امروز است که نقش بسزایی در اشتغال‌زایی دارد.

نقش موثر بهره‌مندی از ظرفیت گیاهان دارویی در اشتغال‌زایی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سیدرضا حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۱۷ تیر ماه، در اولین همایش ملی تغذیه و مسائل زیست‌محیطی گیاهان دارویی و معطر که در سالن اجتماعات دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون در حوزه اقتصادی گیاهان دارویی در استان اقدامات موثری انجام نشده و در این شرایط برای استفاده هرچه‌بهتر از پتانسیل‌های گیاهان دارویی نیازمند یک برنامه راهبردی هستیم.

وی ادامه داد: موضوع گیاهان دارویی یک مسئله مهم در جامعه امروز است که نقش موثری در اشتغال‌زایی برعهده داشته و یک درصد از خاک جهان برای ایران بوده که نرمال‌ترین شرایط در بحث توسعه گیاهان دارویی را دارا هستیم.

حسینی افزود: برندسازی یکی از راه‌های استفاده از پتانسیل‌های گیاهان دارویی و معطر بوده و با وجود اینکه جایگاه اصلی زعفران و گل محمدی ایران است، اما در زمینه برندسازی برای صادرات این محصولات کم‌کاری صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دولت در راستای حمایت از پروژه‌های گیاهان دارویی که دارای ارزش اقتصادی بالایی هستند، از طریق پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت ورود کرده و دولت به‌دنبال صاحبان تکنولوژی برای گسترش صنعت اسانس‌گیری از گیاهان دارویی دراستان است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح