خطای انسانی، عامل اصلی سقوط هواپیما در کاشمر اعلام شد


خطای انسانی، عامل اصلی سقوط هواپیما در کاشمر اعلام شد

مدیر شرکت کاویان پرواز ترشیز گفت: پس از گذشت 5 ماه از سقوط هواپیمای آموزشی این فرودگاه و کشته شدن دو نفر در نهایت علت اصلی این سانحه از سوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام شد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدرضا کاویانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه در بهمن‎ماه سال گذشته خلبان و یکی از دانشجویان این فرودگاه که تنها 25 دقیقه از پرواز دوم آن‌ها گذشته بود به علت سقوط هواپیمای آموزشی جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: هرچند بسیاری نقص فنی در هواپیما را علت اصلی سقوط و این سانحه می‎دانستند اما سازمان هواپیمایی کشور نتیجه نهایی بررسی‎های خود را اعلام نمود.

کاویانی بیان کرد: براساس گزارش نهایی سازمان هواپیمایی کشور که در پایان خردادماه سال جاری اعلام شد حادثه در 26 بهمن‌ماه سال گذشته و در ساعت 11.15 دقیقه صبح در 11 کیلومتری جنوب شرق کاشمر به وقوع پیوست که براثر آن حادثه دو سرنشین فوت کردند.

وی اظهار کرد: در این حادثه که هواپیما به طور کامل از بین رفته بود علت اصلی آن خطای انسانی خلبان در انجام مانورهای پروازی شدید، حرکات نمایشی و پرواز در ارتفاع کم اعلام شده و هواپیما هیچ گونه نقص فنی نداشته است.

کاویانی همچنین گفت: براساس اعلام نظر پزشک قانونی علت فوت دو سرنشین هواپیما صدمات وارده براثر برخورد جسم سخت بوده است.

وی افزود: هواپیما ساخت کشور اوکراین، دارای دو صندلی با ظرفیت 80 لیتر سوخت و سال ساخت آن 2015، مجهز به چتر نجات بوده و تا زمان سقوط فقط 150 ساعت پرواز داشته است.

کاویانی ادامه داد: در تیرماه سال گذشته فعالیت فرودگاه تا سال 1400 تمدید و همچنین مجوز هواپیماهای سبک در اسفندماه اخذ شده است.

وی با بیان اینکه اکنون فرودگاه آمادگی فرود هواپیماهای زیر 70 نفر را دارد، افزود: اگر به موازات باند فعلی باند دیگری با عرض 35 متر در 2 هزار و 400 متر احداث شود با مجوزی که از سوی وزیر صادر شده و موافقت سازمان هواپیمایی امکان فرود هواپیماهای مسافربری 72 نفر در این فرودگاه وجود دارد.

مدیر شرکت کاویان پرواز ترشیز بیان کرد: با توجه به اینکه برای به نتیجه رساندن اهداف پیش رو به 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم اما بانک‎ها و مسئولان شهرستان هیچ گونه همکاری ندارند.


انتهای پیام انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر