مردم قم در اربعین سال گذشته از 150 هزار زائر عراقی پذیرایی کردند


مردم قم در اربعین سال گذشته از 150 هزار زائر عراقی پذیرایی کردند

قم-ایرنا- استاندار قم گفت: بیش از 150هزار تن از زائران کشور عراق در اربعین سال گذشته میهمان مردم این استان بودند.

بهرام سرمست روز سه شنبه در نشست با معاون امنیتی وزیر کشور عراق و هیات همراه در قم افزود: مردم استان قم در این ایام ۶۲ موکب برای پذیرایی و خدمت به زائران حسینی برپا کردند که تعدادی از این موکب ها در کشور عراق میهمان مردم مهمان نواز عراق بودند.

وی ضمن تاکید بر ایجاد فصلی جدید در مناسبات ایران و عراق در پی سفر دکتر روحانی به کشور عراق از آمادگی استان قم برای افزایش همکاری جهت خدمت رسانی به زائران اهل بیت خبر داد و گفت: ارتباط عمیق بین دو ملت ایران و عراق زمینه همکاری های دوجانبه در موضوعات مختلف را فراهم می کند.

وی با تاکید بر حضور طلاب عراقی در مراکز دینی و حوزوی استان قم، تصریح کرد: وجود مراکز حوزوی و حضور مراجع عظام تقلید و نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی در قم سبب ارتباط معنوی و مذهبی قوی بین دو کشور ایران و عراق شده است و ظرفیت های مهمی در توسعه روابط فی مابین ایجاد کرده است.

سرمست همچنین با اشاره به ارسال کمک های مردمی استان قم به موکب های عزاداری اربعین حسینی در سال گذشته، افزود: تعامل در ارسال به موقع کمک ها و تجهیزات مربوط به استقرار موکب ها می تواند نقشی مهم در ارتقا سطح خدمت رسانی به زائرین داشته باشد.

وی حذف ویزای سفر به عراق در ایام اربعین را به عنوان یکی از راهکارهای توسعه تعاملات بین دو کشور را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در سفرریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به بغداد، فصل جدیدی در روابط بین دو کشور ایجاد شد که سبب تقویت مناسبات ایران و عراق شده است.

در این نشست محمد بدر ناصر معاون امنیتی وزیر کشور عراق ضمن تشکر از استاندار قم در هماهنگی برای پذیرایی از زائران عراقی در قم، به افزایش تعاملات دو طرف در ایام اربعین اشاره و ابراز امیدواری کرد با همکاری مناسب ایجاد شده در ایام اربعین سال جاری شاهد کمترین مشکلات باشیم.

۷۴۰۳/‏‬ ۶۱۳۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق