چه مدت بعد از سزارین می توان رابطه جنسی داشت؟


بیماری که زایمان داشته باید بداند که هر روز که از زایمانش می گذرد باید احساس بهبود و بهتر شدن کند ولی اگر برعکس باشد نشان دهنده یک مشکل است که نیاز به مراجعه فوری به پزشک دارد

چه مدت بعد از سزارین می توان رابطه جنسی داشت؟شفا آنلاین>سلامت جنسی>اگر اخیرا زایمان سزارین داشته اید و در حال بهبود هستید، داشتن فعالیت جنسی در اتاق خواب احتمالا آخرین چیزی است که به فکرتان می اید.

به گزارش شفا آنلاین:با این حال شاید تعجب کنید اگر بدانید که قادر خواهید بود دوباره رابطه جنسی داشته باشید. برخی افراد فکر میکنند داشتن زایمان سزارین به این معناست که آسیبی به واژن وارد نشده و شما مشکل کمتری در زمینه فعالیت جنسی دارید ولی داشتن رابطه جنسی بعد از سزارین یکی از مشکلات جنسی در 3 ماه اول پس از زایمان است درست مثل خانم هایی که زایمان طبیعی داشته اند.

بیماری که زایمان داشته باید بداند که هر روز که از زایمانش می گذرد باید احساس بهبود و بهتر شدن کند ولی اگر برعکس باشد نشان دهنده یک مشکل است که نیاز به مراجعه فوری به پزشک دارد



بسیاری از زنان بین 4 تا 6 هفته بعد از سزارین می توانند رابطه جنسی داشته باشند.

با این که خونریزی واژن بعد از زایمان سزارین کمتر از زایمان طبیعی است ولی تقریبا 6 هفته طول می کشد تا دهانه رحم کاملا بسته شود. البته برخی زنان ممکن است زودتر از این زمان بهبود پیدا کنند.


ریکاوری بعد از زایمان سزارین

نوزاد در آغوش مادر

بعد از زایمان سزارین 2 تا 4 روز در بیمارستان بستری خواهید بود.

با وجودی که زایمان شما از طریق واژن انجام نشده ولی رحم شما باید فرایند انقباض را طی کند تا به اندازه طبیعی برسد و بافت اضافه آن با خونریزی از طریق واژن به بیرون از بدن منتقل می شود.

رحم زن برای برگشتن به اندازه طبیعی و بسته شدن دهانه اش به 6 هفته زمان نیاز دارد.

حتی اگر قبل از 6 هفته بهبود پیدا کرده اید و توانایی داشتن رابطه جنسی را در خود می بینید باید برای تایید بسته شدن دهانه رحم به پزشک مراجعه نمایید.

بخیه های جراحی بعد از یک هفته کشیده می شوند ولی روند بهبود داخلی بدن هنوز ادامه دار است. برخی زنان حتی چند ماه بعد از جراحی احساس سوزش در محله بخیه ها دارند.

اگر این مشکلات افزایش پیدا نکرده و با علایمی مانند تب همراه نباشند، طبیعی هستند.

ناحیه اطراف برش روی شکم ممکن است احساس ناراحتی داشته باشد بنابراین بهتر است از پوزیشن هایی استفاده کنید که فشاری به شکمتان وارد نمی کند.

از آن جا که رابطه جنسی فقط یک رابطه جسمی نیست و ذهن انسان هم در آن درگیر می شود. ممکن است از احساس اولین رابطه جنسی بعد از زایمان سزارین هراس داشته باشید. هر نوع احساس ترس یا تردید در مورد داشتن دوباره رابطه جنسی کاملا واقعی است و می تواند روی تجربه جنسی شما تاثیر بگذارد.

اطمینان حاصل کنید که با شریک زندگی خود در این باره صحبت کنید و برایش زمان صف کنید، از پیشنوازی های غیر جنسی بهره ببرید مثل ماساژ تا به آرام شدن شما کمک کند و در صورت خشک بودن واژن حتما لوبریکات کافی استفاده کنید. برخی از زنان بعد از زایمان سزارین دچار اختلال عملکرد جنسی میشوند و به طور غیر معمولی احساس درد می کنند که در این باره حتما باید با پزشک مشورت کنید.


تمرینات کگل بعد از سزارین الزامی است

ممکن است فکر کنید به دلیل این که زایمانتان سزارین بوده و فشار به واژن وارد نشده است نیازی به انجام تمرینات کگل ندارید ولی کاملا در اشتباهید. ورزش کگل برای تقویت کل لگن است که در طول بارداری تحت فشار قرار گرفته است و مهم نیست زایمانتان به چه شکل باشد.

در اسرع وقت پس از زایمان حتی قبل از زایمان باید تمرینات کگل را انجام دهید.
سیمرغ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته