نیش «زنبور و عقرب» مرگی در سکوت و کوچ اجباری اجاره نشین‎ها با ایرنا 31


نیش «زنبور و عقرب» مرگی در سکوت و کوچ اجباری اجاره نشین‎ها با ایرنا 31

استان‌ها - ایرنا - عدم تحقق اهداف آمریکایی ها از اعمال تحریم ها، به اشباع رسیدن دشمن در تهدیدات، قابل تحریم نبودن دانش و فناوری، کشف حجاب جرمی مشهود و مستوجب پیگرد، پاکسازی آلودگی نفتی سواحل «سیراف»، وصول 100 هزار میلیارد ریالی معوقات بانکی، پویش صاحبخانه خوب، نیش «زنبور و عقرب» مرگی در سکوت و کوچ اجباری اجاره‌نشین‌ها گزیده ای از عناوین خبری و...

*آمریکایی‌ها به اهدافشان از اعمال تحریم‌ها نرسیدند

نخستین خبر را با مطلبی از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری که امروز برای بازدید و افتتاح چند طرح مهم صنعتی و عمرانی سفری به استان فارس داشت، آغاز می‌کنیم که گفت: هدف آمریکایی‌ها از اعمال تحریم‌ها فروپاشی نظام و حداقل اقتصاد کشور و ضربه زدن به ایران بود که به فضل الهی در رسیدن به این اهداف موفق نشدند.

*دشمن در تهدیداتش به نقطه اشباع رسیده است

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که برای شرکت در همایش سالانه فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد حضور یافته است، گفت: در نقطه فشار حداکثری هستیم اما دشمن بیش از این توان ندارد و در تهدیداتش به اشباع رسیده اما تهدیدهای او متوقف نمی‌شود و امروز جنگ را در همه میدان‌ها فعال کرده و همه قدرت خود را برای مقابله با نظام ما به کار گرفته؛ جمهوری اسلامی ایران نیز در طول ۴۰ سال اخیر رشد کرده و حقیقت نظام ما برای دشمنان پذیرفته شده است.

*آمادگی نظامی ما برای پیشگیری از جنگ است

در خبری دیگر از همین همایش سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم گفت: آمادگی ما برای جنگ نیست بلکه برای پیشگیری از جنگ بوده و هم اینک قدرت و توان نظامی جمهوری اسلامی در حد بسیار بالایی قرار دارد.

*دانش، علم و فناوری تحریم کردنی نیست

اما منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در نشست هیأت امنای بنیاد علمی اکو در اصفهان به موضوع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: تحریم‌های ظالمانه و ضد حقوق بشر ایالات متحده آمریکا دشواری‌های موجود برای تبادل اطلاعات علمی و فناوری را بیشتر کرده است در حالی که دانش، علم و فناوری تحریم کردنی نیست و ایران شرایط دشوار امروز را با موفقیت پشت سر خواهد گذاشت.

*کشف حجاب، جرم مشهود و مستوجب پیگرد است

در حوزه اجتماعی هم استان مرکزی خبری از دادستان کل کشور داده که طی آن حجت الاسلام «محمد جواد منتظری» عنوان کرده است: افرادی که کشف حجاب می‌کنند یا عامل کشف حجاب هستند، جرم مشهود مرتکب شده اند و نیروی انتظامی و دستگاه قضائی مطابق آموزه‌های اسلامی و قرآن مکلف به برخورد با آنان است.

کاهش ۱۳۱ روزه اطاله پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری

مرکز اراک هم از قول رئیس دیوان عدالت اداری خبر داده که اطاله پرونده‌ها در شعب بدوی دیوان عدالت اداری در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ حدود ۱۳۱ روز کاهش یافته است که از برنامه‌های امسال این دیوان کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های شعب بدوی تا هفت ماه و کاهش رسیدگی به پرونده‌های شعب تجدید نظر تا پنج ماهه می‌باشد.

*اتمام پاکسازی آلودگی نفتی سواحل «سیراف»

«انجام پاکسازی آلودگی نفتی سواحل بندر سیراف با تلاش‌های تیم اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر» هم عنوان مطلبی است به نقل از محمد قاسمی، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر که در جمع خبرنگاران گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع آلودگی نفتی در دریا در محدوده سواحل بخش سیراف، تیم مقابله با آلودگی برای پاکسازی از مرکز استان و شناور ناجی نیز از پایگاه عسلویه به منظور پایش زیست محیطی دریا به موقعیت آلودگی اعزام شد و کار به انجام رسید.

*اسکان بیش از هزار مسجد سلیمانی خارج از منازل مسکونی

در پی زلزله ۵.۷ درجه ریشتری روز گذشته مسجد سلیمان همچنان پس لرزه آن ادامه دارد، حادثه‌ای یک کشته آن هم به دلیل سکته داشت و ۱۱۴ نفر هم مصدوم شدند وهمین حادثه و پس لرزه‌های آن موجب شد تا به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان، بیش از یک هزار مسجد سلیمانی شب گذشته را در اردوگاه‌های اسکان اضطراری به صبح برسانند و بدین منظور ۳۵۰ چادر امدادی در منطقه گلگیر مسجد سلیمان که کانون زلزله ۵.۷ ریشتری بود و چهار اردوگاه دیگر در سالن‌های ورزشی برپا شد.

*ارز آوری بیش از ۱.۵ میلیارد دلاری صادرات پسته

در میان اخبار اقتصادی با محوریت بخش کشاورزی نیز مطلبی از احمد انارکی محمدی، نماینده شهرستانهای رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بر روی خروجی استان‌های ایرنا قرار گرفته که طی آن گفته است: هر سال بیش از ۳.۵ میلیارد دلار محصولات کشاورزی از ایران صادر می‌شود که نیمی از آن (بیش از ۱.۵ میلیارد دلار) مربوط به صادرات پسته است سهم دو شهرستان رفسنجان و انار در این زمینه قابل توجه است و در مجموع ۴۷ میلیارد دلار از محل کالاهای غیرنفتی صادرات داریم که ۳.۵ میلیارد دلارش مربوط به انواع محصولات کشاورزی و از میزان سهم پسته ۵۰ درصد است.

*اعطای تسهیلات پرواربندی به عشایر

کرمعلی قندالی، رئیس سازمان امور عشایری ایران هم در کرمان گفت: عشایر به عنوان مهمترین تولیدکنندگان گوشت قرمز کشور بشمار می‌روند و دولت بمنظور حمایت از تولید، تسهیلات مناسب با سود ۱۰ درصدی برای پروار بندی در اختیار این قشر قرار می‌دهد.

*وصول ۱۰۰ هزار میلیارد ریال معوقات بانکی کشور با اجرای مفاد سندهای رهنی

«وصول ۱۰۰ هزار میلیارد ریال معوقات بانکی کشور با اجرای مفاد سندهای رهنی» هم مطلبی است که به نقل از رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به استان مرکزی اعلام شده و ذبیح الله خدائیان گفته است: پارسال واحد اجرای سند این سازمان با به جریان انداختن مفاد اسناد به خصوص سندهای رهنی در بانک‌های عامل کشور توانست مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از معوقات بانکی را وصول کند.

* تولید مسکن برای پاسخ به تقاضاها مؤثر نبوده است

پیروز حناچی شهردار تهران امروز در حاشیه سه شنبه‌های بدون خودرو به خبرنگاران گفت: در شهری مثل پایتخت، مسکن به اندازه نیاز تولید کردیم اما تقاضای مؤثر را جواب نداده یعنی مسکن در جهت دیگری تولید شده است، کسانی که سرمایه‌شان را در امر خرید خانه گذاشته‌اند توقع خواب سرمایه‌شان را دارند و دنبال گرفتن سود و بهره‌شان هستند همین امر باعث شده تا تعادلی بین عرضه و پاسخ به تقاضای مؤثر برقرار نشود.

*از کوچ اجباری اجاره نشین ها تا نیاز همخانه خانم

صاحبخانه خوب، نیش زنبور و عقرب و مرگی در سکوت، کوچ اجباری اجاره‌نشین‌ها، همخانه خانم نیازمندم، ابهامات مالی؛ مجهول جدید در معادلات باشگاه نساجی، اسباب بازی؛ آنِ دیگری، قصه کم آبی و تداوم صرفه جویی، حجاب و اثرات مهم اجتماعی برخی از عناوین گزارش‌هایی است که طی ۲۴ ساعت گذشته مراکز استان ی ایرنا تولید و منتشر کرده اند.

- «نیش زنبور و عقرب و مرگی در سکوت» عنوان گزارشی از چابهار است که به کمبود امکانات بهداشتی درمانی، سخت‌گذر بودن راههای روستایی، نبود وسیله نقلیه و فقر و بیکاری مردم در برخی مناطق روستایی سیستان و بلوچستان می‌پردازد و نشان می‌دهد که این مشکلات سبب شده تا گاه و بیگاه کودک یا بزرگسالی در این مناطق با نیش زنبور یا عقرب در مقابل چشمان نزدیکان خود جان به جان آفرین تسلیم کند.

- «کوچ اجباری اجاره‌نشین‌ها» هم تیتری دیگر برای گزارشی در همین موضوع و اجاره‌های سرسام آور با رشدی فزاینده است که توسط مرکز کرمانشاه تولید و منتشر شده است. بخش زیادی از اجاره‌نشین‌ها که از عهده تأمین اجاره‌های چندبرابری برنمی‌آیند، در حال کوچ به محله‌های ارزان هستند؛ مستأجران این محله‌ها هم در پی خانه‌های کوچک‌تر، حاشیه‌نشینی و حتی در مواردی به فکر چادرنشینی افتاده‌اند.

- «صاحبخانه خوب» عنوان گزارشی از مرکز مشهد در موضو ع وضعیت اسفناک اجاره بهای مسکن با بررسی پویشی با عنوان صاحبخانه خوب به این موضو ع و چالش‌های این حوزه و مشکلات مستأجران پرداخته است.

-اما تهران هم در گزارشی با عنوان «همخانه خانم نیازمندم» به موضوع هم خانگی هایی نا متعارف و بی سنخیت با فرهنگ و تمدن دینی و اسلامی و ملی جامعه پرداخته آنچه که عاریتی ناموزون و مخرب از فرهنگ غرب است و این روزها نمودی نه چندان خوشایند در تهران و کلانشهر و حتی شهرهای کوچک یافته است.

- «اسباب بازی؛ آنِ دیگری» هم عنوانی گزارشی از شهرکرد است که به وضعیت اسباب بازی‌های کودکانه و کیفیت و کمیت آنها می‌پردازد.

- مرکز هرمزگان هم با عنوان «قصه کم آبی و تداوم صرفه جویی» به موضوع تداوم بحران خشکسالی و کم آبی که همچنان سایه اش بر این خطه سنگینی می‌کند، اشاره دارد.

اما «حجاب و اثرات مهم اجتماعی» آن هم مطلبی از استان البرز است که به فلسفه و آثار حجاب در ابعاد مختلف بر جامعه و افراد آن می‌پردازد.

مرکز ساری هم با تیتر «ابهامات مالی؛ مجهول جدید در معادلات باشگاه نساجی» به وضعیت تیم فوتبال نساجی این استان و چالش‌ها و مشکلاتی که با آن درگیر است اشاره دارد و با این مقدمه به این موضوع وارد شده است: «حاشیه‌ها قرار نیست به همین سادگی‌ها دست از سر نساجی بردارند و این بار با برگشت خوردن چک‌های مالک جدید باشگاه که بابت خرید امتیاز این تیم به مالکان قبلی تحویل داده بود، نگرانی جدیدی را به اردوگاه نساجی تزریق کرده است.»

۱۹۰۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»