تشییع 33 قربانی کشتار سربرنیتسا با حضور سفیر ایران


تشییع 33 قربانی کشتار سربرنیتسا با حضور سفیر ایران

تشییع 33 قربانی کشتار سربرنیتسا مقابل ساختمان ریاست جمهوری بوسنی هرزگوین با حضور سفیر ایران برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از سارایوو،تشییع 33 قربانی کشتار سربرنیتسا با حضور سفیر ایران

مراسم تشییع بقایای پیکرهای یافته شده ۳۳ نفر از قربانیان سربرنیتسا با حضور رئیس جمهوری ترکیه، مقامات عالی رتبه بوسنی هرزگوین و سفیر ایران در سارایوو برگزار شد.

پیکرهای 33 قربانی دیگر از قربانیان جدید تفحص شده نسل کشی سربرنیتسا امروز سه شنبه با حضور "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه، جمعی از مقامات عالیرتبه بوسنی و هرزگوین و سفیر جمهوری اسلامی ایران، در شهر سارایوو تشییع شد.
در این مراسم علاوه بر "رجب طیب اردوغان" ، "شفیق جعفرویچ" و "ژلیکو کمشیچ" اعضای مسلمان و کروات شورای ریاست جمهوری، "باقر عزت بگوویچ" رییس پارلمان اقوام، "حسین کاوازوویچ" رئیس العلماء، "چاووش اوغلو" وزیر خارجه ترکیه و شماری از مقامات بوسنی و هرزگوین ،"محمود حیدری" سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو و "امیر حسین نوری" رایزن فرهنگی کشورمان به همراه جمعی از دیپلمات های کشورمان حضور داشتند.
سفیر کشورمان در گفت و گو با مقامات مسلمان حاضر در این مراسم، با ابراز تسلیت، بر همبستگی ملت و دولت ایران با مردم بوسنی و هرزگوین تاکید کرد.
پیکر 33 نفر از قربانیان کشتار سربرنیتسا پس از ادای احترام مردم شهرهای مختلف، روز پنجشنبه این هفته در مراسمی در قبرستان پوتوچاری به خاک سپرده خواهد شد.
مراسم بیست و چهارمین سالگرد کشتار بزرگ سربرنیستا پنجشنبه جاری ، با حضور مقامات سیاسی، فرهنگی، مذهبی بوسنی و هرزگوین، دیپلمات‌ها و نمایندگان کشور‌های خارجی، خانواده‌های شهدا و بازماندگان جنگ و شمار زیادی از مردم بوسنی و هرزگوین در قبرستان پوتوچاری برگزار خواهد شد. این مراسم همه ساله با همکاری دولت ملی بوسنی و هرزگوین و همچنین جامعه اسلامی این کشور، گرامی داشته می شود.
در راهپیمایی صلح که از سال 2005 همه ساله به نشانه یادبود قربانیان سربرنیتسا برگزار می شود، چندین هزار نفر مسافتی را به طول 120 کیلومتر، برای حضور در قبرستان پوتوچاری طی می کنند. در برنامه امسال راهپیمایی صلح گروهی از جوانان ایرانی نیز حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود