لزوم توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی


لزوم توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی

خبرگزاری آریا- نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران بر ضرورت توسعه حوزه های پائین دستی صنعت پتروشیمی در کشور تاکید کرد.

لزوم توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی
خبرگزاری آریا- نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران بر ضرورت توسعه حوزه های پائین دستی صنعت پتروشیمی در کشور تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، حمیدرضا صالحی افزود: صنایع بالادستی پتروشیمی خیلی مزیت خوبی دارد و قابلیت نقدشوندگی محصولات این صنایع در سطح بازارهای بین المللی بسیار سریع است بنابراین باید از این مزیت به نحو احسن استفاده کرد.
وی همچنین اظهارداشت: توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی در کشور هم برای بازارهای داخلی و خارجی مانند عراق بسیار ضرورت دارد.
نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: عراق در حوزه های پائین دستی پتروشیمی فقیر و به محصولات و تولیدات این حوزه بسیار نیازمند است.
وی افزود: توسعه فعالیت ها در حوزه پائین دستی و مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی ضمن ایجاد ارزش افزوده و اشتغال بالاتر زمینه بهتری برای رقابت تولیدات داخلی در بازارهای جهانی فراهم می کند.
صالحی بیان داشت: بطورکلی در واحدهای پائین دست پتروشیمی فرآورده های نهایی پتروشیمی به محصولات مصرفی با ارز ش افزوده بالا تبدیل می شود.
وی گفت: عملکرد ایران و بسیاری از کشورها در حوزه بالا دستی صنعت پتروشیمی در بازارهای بین المللی موفقیت آمیز بوده چون هرچه مواد خام تر باشد نقدشوندگی و نیاز بین المللی آن نیز بیشتر است به همین دلیل سرمایه گذاری در حوزه های بالادستی طی سال های گذشته در کشور بیشتر از صنایع پائین دستی بوده است.
نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران افزود: اگر در حوزه های پائین دستی صنعت پتروشیمی بیشتر سرمایه گذاری شود ضمن ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی، توسعه و تنوع صادراتی، قدرت ارزآوری و بسیاری موارد دیگر می توان از سد تحریم ها نیز به راحتی عبور کرد.
وی در ادامه اظهارداشت: دانش توسعه پتروشیمی در ایران بومی شده و هیچ شکی در این قضیه نیست.
صالحی یادآورشد: صنعت پتروشیمی ایران هم اکنون در منطقه رقیب صنعت پتروشیمی عربستان سعودی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس