افتتاح حوزه شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه


افتتاح حوزه شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه

دومین نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رئیس کل دادگستری تهران در محل دادگستری تهران با حضور جمعی از معاونان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست «غلامحسین اسماعیلی» با تبریک دهه کرامت گفت: به دلیل جایگاه ویژه سخنگویی قوه قضائیه، لازم است تعامل بیشتری با اصحاب رسانه و مبادی ذیربط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برقرار شود زیرا امروز متاسفانه از طریق قاب رسانه ای تصویر خوبی از قوه قضائیه به جامعه ارائه نمی شود.

وی تصریح کرد: البته بخشی از این نگاه به واسطه وجود نقص در اطلاع رسانی قوه قضائیه و بخش دیگری مربوط به اصحاب رسانه در شقوق مختلف آن است و چنانچه تعامل سازنده ای از طریق این نشست های مشترک ایجاد شود، می توان تصویر ارائه شده را اصلاح کرد؛ مانند شبهاتی که از طریق رسانه ها در روزهای اخیر درباره ماده ٤٧ آیین نامه نحوه اجرای حدود، قصاص و ... مطرح شده که واقعیت ندارد و صرفا ناشی از برداشت های مربوط به حکم شرعی بوده و ناشی از قرارداد میان بیمه گذار و بیمه گر شکل می گیرد.

وی افزود: اما در رسانه ها به نحو دیگری مطرح می شود و در این خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اصلاح امور گام هایی مثبت می تواند بردارد.ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان عالی قوه قضائیه بر همکاری سایر رسانه ها با این قوه برای ارائه تصویری مناسب و هنرمندانه از اقدامات صورت گرفته تاکید فرمودند.

اسماعیلی در ادامه تاکید کرد: به همکاران قضائی تذکر داده شده که در حوزه فرهنگ و رسانه تا آنجا که ممکن است مراتب و موضوعات مدیریت شود که صرفا برخورد قضائی صورت نپذیرد و به نحوی این موضوع منجر به اباحه گری نشود. بنابراین استمرار این نشست ها می تواند در رسیدن به اهدافی که به آن ها اشاره شد موثر و نقش آفرین باشد.

در ادامه این نشست «سیدعباس صالحی» نیز با تبریک دهه کرامت و قدردانی از میزبانی دادگستری استان تهران گفت: با توجه به مناسبات ایجاد شده بین دستگاه قضا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امید می رود که قضات در موارد مربوط به تخلفات روش نرم را بر روش سخت مقدم بدانند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: چنین جلساتی می تواند موجب تقویت همفکری و سطح تعاملات شود زیرا همه ما در بخش های مختلف جزء نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می رویم و مردم ما را در غیر تقسیم بندی های موجود و به صورت یک جا ارزیابی می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در زمانی که از سوی دشمنان اسلام شرایط کشور به شدت حساس است، افزایش سطح تعاملات در حوزه های مختلف ضرورت دارد.

وی افزود: در حال حاضر میزان حجم تولیدات فرهنگی ارتقا یافته و سطح کیفی آن ها نیز به تدریج بهبود می یابد و سعی ما این است که از بعد نظارتی مطابق با مقررات رفتار کنیم و تشکیل شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه می تواند گام بلندی در مسیر تعامل هر چه بهتر قوه قضائیه به شمار آید.

صالحی تصریح کرد :البته ما منکر تخلفات نیستیم ولی اگر خود وزارتخانه در مسیر برخورد و تماس با تخلفات قرار بگیرد با هزینه کمتری موضوع خاتمه خواهد یافت زیرا شناخت های درون سازمانی، توانمندی های بهتری برای حل معضلات در پی خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مقوله دیگر احضار مدیران ارشد و میانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مراجع قضائی است که این امر با تعاملات قبلی باید انجام شود تا جایگاه اقتدار و موقعیت یک مدیر در نظام مورد خدشه قرار نگیرد.

وی افزود: ظرفیت ها و حوزه های تعاملی گسترده ای از قبیل پیشگیری از وقوع جرم، ارتقای سطح سواد رسانه ای، عفاف و حجاب و ... داریم که می تواند منشاء اقدامات مشترک در آینده باشد زیرا همه دلسوزان نظام به قوه قضائیه مقتدر و معتمد، اعتماد راسخ دارند.

گفتنی است در این نشست جمعی از مدیران حاضر در جلسه به بیان مطالب و مشکلات مربوط به حوزه های مسئولیتی خود پرداختند که پس از انجام مباحث کارشناسی لازم، راهکارهای مناسب برای افزایش تعامل میان دادگستری کل تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه و در پایان بر ادامه برگزاری چنین جلساتی تاکید شد.

یادآور می شود، پیش از این اولین نشست مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادگستری تهران به میزبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه برگزار شده بود.


پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان