سازمان زندان‌ها: آمار زندانیان کمتر از 200 هزار نفر است


سازمان زندان‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برای اولین بار در طول ۹ سال گذشته آمار زندانیان به کمتر از...

سازمان زندان‌ها: آمار زندانیان کمتر از 200 هزار نفر استسازمان زندان‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برای اولین بار در طول ۹ سال گذشته آمار زندانیان به کمتر از ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است:

در پی انتشار خبری با عنوان “زندانیان هر روز بیشتر از دیروز” در یک روزنامه مورخ ۱۸/‏۰۴/‏۹۸‬ روابط عمومی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ضمن تکذیب این خبر، مطالب ذیل را جهت تنویر افکار عمومی به عرض ملت شریف ایران اسلامی می‌رساند:

این روزنامه در حالی گزارش اشتباه و کذبی را منتشر کرده که خرسندیم با اجرای دستورالعمل‌ها و تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه نتایج مطلوب طرح کاهش جمعیت کیفری به ثمر رسیده است و ارائه بدون تحقیق و بررسی این گونه مطالب کذب که آمار زندانیان کشور را با درصد قابل توجهی متفاوت از واقعیت ها نشان می‌دهد نشان دهنده عدم آگاهی بوده و موجب تشویش اذهان عمومی است.

با نگاه مقایسه‌ای به تعداد زندانیان کشور و روند کاهش جمعیت کیفری آمار حال حاضر زندانیان با زمان مشابه در سال گذشته نه تنها افزایش نیافته بلکه با کاهش ۲۰ درصدی نیز روبرو شده است. به طوری که برای اولین بار در طول ۹ سال گذشته آمار زندانیان به کمتر از ۲۰۰ هزار نفر رسیده است. لذا لازم به ذکر است این امر نتیجه تلاش مجموعه قوه قضائیه در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟