جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه بیماری‌های قلب و عروق در کنگره تهران ارائه می‌شود


جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه بیماری‌های قلب و عروق در کنگره تهران ارائه می‌شود

رئیس بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق از ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلب و عروق در این کنگره خبر داد.

به گزارش ایلنا، دکتر مسعود قاسمی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در آستانه برگزاری بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق اظهار داشت: این کنگره ۲۹ مرداد تا ۱ شهریور ماه سال جاری مصادف با ۲۰ تا ۲۳ آگوست ۲۰۱۹ در سالن همایش های بین المللی برج میلاد به همت انجمن آترواسکلروز و انجمن قلب و عروق کشور با حضور اساتید و صاحب‌نظران برجسته برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق مروری بر اطلاعات یک سال اخیر در حوزه پیشگیری و تشخیص بیماریهای قلب و عروق همچنین ارائه درمان‌های مدرن با حضور اساتید داخل و خارج از کشور است که سال گذشته ۴ هزار و ۳۰۰ نفر در کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق شرکت کردند و امسال پیش بینی می شود ۵۰۰۰ نفر برای شرکت در این کنگره حضور یابند.

رئیس بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ادامه داد: طی چهار روز برگزاری کنگره، کارگاه و ورکشاپ هایی نیز برپا می‌شود و ۱۲ مهمان خارجی و یا اساتید برجسته از کشورهای آمریکای شمالی، اروپایی همچون آلمان، فرانسه، ایتالیا و اتریش جهت شرکت در کنگره حضور می یابند.

دکتر قاسمی با اشاره به توانایی پزشکان کشور در تشخیص و درمان بیماری های قلب و عروق گفت : تبادل اطلاعات به صورت تکنیکی و ارائه مباحث مهم در حوزه پیشگیری از جمله موضوعات مورد بحث در کنگره است همچنین دو فاکتور دخیل در بروز بیماری های قلبی همچون فشار خون و چربی خون بالا نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه بیماری‌های قلب و عروق در کنگره تهران ارائه می‌شود

وی بیان داشت: این میزگرد تخصصی برای پزشکان عمومی و متخصصان قلب و عروق برپا خواهد شد و موضوعاتی ازجمله نارسایی قلب و روش‌های پیشرفته درمان بیماری های قلب و عروق و نسل جدید داروهای درمانی مطرح می شود.

رئیس بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق گفت: مباحثی همچون استفاده از تکنولوژی های روز در درمان و تشخیص بیماری های قلب و عروق همچون آنژیوگرافی، اکوکاردیوگرافی CT آنژیوگرافی، MR آنژیوگرافی و OCT و ...مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به برنامه جالب هارت سینما یا سینمای قلب در این کنگره اشاره کرد و گفت: طی یک سال اخیر همکاران ما در حوزه قلب و عروق در مراکز درمانی، از بیماران خاصی که تحت درمان قرار گرفته اند فیلم تهیه کرده و اجرای جراحی در بیماران را با ذکر توضیحات تکنیکی از طریق سینمای قلب ارائه می دهند که این مسئله علاوه بر اینکه در سخنرانی ها مورد استفاده قرار می گیرد طی سه روز در سالن های اختصاصی پخش و بازپخش خواهد شد و از طریق آن پزشکان با درمان های پیشرفته و موضوعاتی همچون تعویض دریچه آئورت بدون جراحی، رفع گشادی عروق بزرگ بدن، بیماری های مادرزادی در بزرگسالان و بستن سوراخ شریان های بزرگ آشنا می‌شوند.

وی یادآور شد: همچنین در بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق پنل‌های پیشرفته برگزار خواهد شد و خبرگان رشته‌های مربوطه به بحث و تبادل اطلاعات می‌پردازند و موضوعاتی همچون روشهای پیشرفته درمان تنگی عروق قلب و روش‌های پیشرفته درمان اختلالات ضربان قلب، روش‌های پیشرفته درمان میتینگ سه بعدی و اکوکاردیوگرافی سه بعدی و روش‌های درمانی نوین دیگر مانند روش های هیبریدی درمان بیماری‌های قلب و عروق ارائه خواهد شد. همچنین پانلی در ارتباط با موضوع پزشکی قانونی خواهیم داشت.

قاسمی گفت: پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی به دو صورت اولیه و ثانویه انجام می گیرد که پیشگیری اولیه شامل تاخیر در بروز یا کاهش تشدید علائم در بروز بیماری است و پیشگیری ثانویه شامل جلوگیری از تکرار حادثه قلبی است که مرحله مهم حفظ حیات و طول عمر فرد به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین آشنایی با نقشه راه یا گایدلاین تشخیص و درمان مانند روش‌های فیزیکی یا مدرن دارویی و یا مشترک از هر دو مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر