زمینه اشتغال 40 درصد محکومان زندان های چهارمحال وبختیاری فراهم شد


زمینه اشتغال 40 درصد  محکومان زندان های چهارمحال وبختیاری فراهم شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان چهارمحال و بختیاری از ایجاد اشتغال برای 40 درصد محکومان زندان های این استان خبر داد.

حمیدرضا حیدری روز سه شنبه در نخستین جلسه کارگروه توسعه اشتغال پایدار مددجویان بنیاد تعاون زندانیان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محکومان زندان‌ها به ۲ دسته تحت قرار و محکومان تقسیم می شوند گفت: ۴۰ درصد اشتغال فراهم شده در زندان های استان مختص محکومان زندانی است.

وی گفت: این اشتغال‌ها در زمینه کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی و خدمات ایجاد شده است و پیش‌بینی می‌شود با حمایت بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات بتوان در زمینه اشتغال مددجویان گام‌های بلندتری برداشته شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اظهار داشت: بنیاد تعاون زندانیان استان چهارمحال‌و بختیاری از سال ۸۱ فعال شده و تاکنون ۶ کارگاه و مزرعه گل محمدی و ۷ گلخانه در استان برای ایجاد اشتغال مهارت‌آموزی بیش از ۱۷۲ زندانی ایجاد شده است.

حیدری، با تاکید بر اینکه کارگروه توسعه اشتغال پایدار مددجویان زندانی بنیاد تعاون در راستای حمایت بخش های مختلف و سرمایه گذاری در حوزه اشتغال مددجویان زندان فعال شده است، افزود: معرفی ظرفیت بنیاد تعاون زندانیان به جامعه، استقرار صنایع پایدار جدید، توسعه اعزام به کار مددجویان برای کار به خارج از زندان و هم افزای نهادها و سازمان‌ها در توسعه اشتغال پایدار مددجویان از اهداف تشکیل این کارگروه است.

وی افزود: افزایش مشارکت صاحبان صنایع، روسای اتحادیه‌ها، اصناف و شهرک‌های صنعتی در توسعه اشتغال پایدار مددجویان و حضور و حمایت خیران جهت کمک در راه اندازی اشتغال و تامین تجهیزات تولید، فراهم کردن بستر برای فروش محصولا مددجویان ازدیگر اهداف راه اندازی این کارگروه است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان چهارمحال و بختیاری گفت: راه اندازی واحدهای صنعتی و کارگاه‌های تولیدی در زندان در راستای حمایت از زندانی و خانواده زندانی است و هیچ رقابتی بین بخش خصوصی و فعالیت های این بنیاد وجود ندارد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست با اشاره به بحث توانمندسازی خانواده زندانیان و همچنین آموزش زندانیان در حوزه اشتغال یک گام مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

ملک محمد قربانپور افزود: باید با یک هم افزایی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در زمینه توانمندسازی مددجویان زندان و اجتماعی کردن این ظرفیت استفاده کرد.

وی اظهار داشت: استان چهارمحال وبختیاری از نظر جرم و همچنین آمار مجرمان در سطح کش. ر از وضعیت مطلوبی برخوردار است و باید در راستای کاهش آسیب و جرم یک برنامه ریزی و هم افزایی بیشتر در استان صورت گیرد.

هم اکنون ۳ زندان در شهرستان های لردگان، بروجن و شهرکرد فعال است.

۷۳۶۰/‏۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !