35 هزار زندانی کشور در کارگاه‌های صنعتی اشتغال دارند


35 هزار زندانی کشور در کارگاه‌های صنعتی اشتغال دارند

شهرکرد- ایرنا- مدیر آموزش و اشتغال بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: 35 هزار زندانی کشور در 950 کارگاه صنعتی مولد در سازمان‌ زندان‌های کشور مشغول به کار هستند.

حمیدرضا سانگرد روز سه شنبه در نخستین نشست کارگروه توسعه اشتغال پایدار مددجویان بنیاد تعاون زندانیان استان چهارمحال و بختیاری افزود: این میزان اشتغال ایجاد شده در راستای حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان ایجاد شده که بتوان با ارائه آموزش و ایجاد اشتغال در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی حین حبس و بعد از خروج و از زندان فعالیت‌های مؤثری انجام داد.

وی گفت: با ایجاد اشتغال در زندان‌ها علاوه بر حمایت از زندانیان، به خانواده زندانیان نیز برای تأمین مخارج زندگی کمک می‌شود و زمینه مهارت آموزی زندانیان فراهم می‌شود.

به گفته وی، فعالیت و ایجاد اشتغال در زندان رقابت با بخش خصوصی نیست، بلکه ایجاد عزت نفس، نهادینه کردن فرهنگ کار به جامعه هدف است که صاحبان ایده و سرمایه می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این بخش در راستای کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی نیز فعالیت کنند.

سانگرد اظهار داشت: در حوزه اشتغال مددجویان در بخش خدمات نیز سال‌گذشته ۵ هزار نفر از زندانیانی که رأی باز داشتند به خارج از زندان برای کار منتقل شدند.

مدیر آموزش و اشتغال بنیاد تعاون زندانیان کشور بر ایجاد برندسازی برای فعالیت و اشتغال مددجویان زندان تاکید کرد و گفت: هم اکنون ۳ برند برای فعالیت و اشتغال مددجویان زندان ایجاد شده که این امر در تأمین بازار فروش نقش مهمی دارد.

سانگرد افزود: هم اکنون سایت الکترونیکی بنیاد تعاون زندانیان کشور برای فروش و تبلیغات محصولات و و دست ساخته زندانیان فعال شده است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع بحث اشتغال برای خانواده زندانیان گفت: در جامعه‌ای که در طی ۴ سال گذشته ۲۰ درصد افراد جامعه بیکار بودند، ایجاد اشتغال برای زندانیان چه تأثیری خواهد داشت.

علیرضا شجاعی افزود: زندانیان برای تحمل حبس در راستای تأمین امنیت جامعه در زندان هستند و دولت سرانه‌ای را برای نگهداری این افراد هزینه می‌کند که با گسترش فعالیت اشتغال در زندان‌ها یک رقیب برای بخش خصوصی فراهم می‌شود.

وی بر ایجاد اشتغال و افزایش آموزش برای خانواده زندانیان و همچنین مهارت آموزی برای زندانیان به جای ایجاد اشتغال تاکید کرد و گفت: با ایجاد اشتغال برای مددجویان زندان، با پرداخت حداقل دستمزد بخش خصوصی آسیب می بیند.

شجاعی از مسؤولان بنیاد تعاون زندانیان خواست تا در حوزه‌های فعالیت اشتغالزایی ورود کنند که بخش خصوصی کمتر ورود پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، فعالیت کارگروه اشتغال و توسعه اشتغال پایدار مددجویان بنیاد تعاون زندانیان کشور در استان چهارمحال و بختیاری به عنوان پانزدهمین استان کشور فعال شد.

۷۳۶۰/‏۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


برای داشتن عمر سالم و طولانی از میوه‌ها و سبزیجات غافل نشوید