ایران باید با یک بسته پیشنهادی، نظر اروپا را جلب کند!/ خاتمی وارث امام خمینی است!


ایران باید با یک بسته پیشنهادی، نظر اروپا را جلب کند!/ خاتمی وارث امام خمینی است!

نکته قابل توجه اینجاست که حامیان دولت همیشه منتقدان را به کاسبی از تحریم متهم می‌کنند. اما این طیف اصلاح طلب است که به دفعات، با کاسبی از تحریم و ترساندن مردم از سایه جنگ، نسخه حقارت و ذلت می‌پیچند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ایران باید با یک بسته پیشنهادی، نظر اروپا را جلب کند!

«قاسم محبعلی» از مقامات وزارت خارجه در دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «ایالات متحده در پی آن است تا ایران را تحت فشار قرار داده و در ازای این تحریم‌ها که گام‌به‌گام عملیاتی می‌شود در پی آنند که آیا ایران آمادگی بازگشت به میز مذاکره با واشنگتن را برای تنظیم توافق جدید پیرامون برنامه هسته‌ای دارد یا نه. بنابراین این تحریم‌ها شدیدتر شده و هنوز هم می‌تواند شدیدتر شود. هنوز تحریم‌ها تمام بخش‌های پتروشیمی را در بر نگرفته است. همچنین تحریم‌های سیاسی گسترش نیافته است. تحریم‌های دیگر همچون رفت و آمد هواپیماها و رفت و آمد کشتی‌ها را ممکن است عملیاتی کنند. از سوی دیگر اینکه گفته می‌شود چیزی دیگر باقی نمانده که آمریکایی‌ها تحریم نکرده باشند می‌توان گفت هنوز بخش‌هایی وجود دارد که تحریم نشده و ممکن است که حلقه تحریم‌های آنها شدیدتر شود. متقابلاً ایران ابزار مقابله به مثل ندارد».

محبعلی در ادامه گفت: «در حال حاضر اروپایی‌ها نتوانسته‌اند انتظارات ایران را برآورده کنند. شاید بتوان در چنین شرایطی به بسته‌های پیشنهادی فکر کرد که توسط ایران مطرح شود و با اتخاذ برنامه سیاسی روشن و جامع و با در نظر گرفتن منافع ملی، فعالیت دیپلماتیک خود را وسعت داده و بر تشریح مواضع خود برای طرف مقابل متمرکز شود. در مجموع می‌توان گفت مسیری که دیده می‌شود مه‌آلود است».

ایران باید با یک بسته پیشنهادی، نظر اروپا را جلب کند!/ خاتمی وارث امام خمینی است!

به استناد ۱۵ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، بعد از امضای برجام، ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرد. در مقابل آمریکا و اروپا به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکردند.

با این حساب، اکنون ایران در برجام طلبکار است و اروپا- تنها در یک قلم در برجام- به کشورمان بدهکار است. اما متاسفانه طیف اصلاح طلب با عوض کردن جای طلبکار و بدهکار، مدعی هستند که این ایران است که باید بسته پیشنهادی به اروپا بدهد.

نکته قابل توجه اینجاست که حامیان دولت همیشه منتقدان را به کاسبی از تحریم متهم می‌کنند. اما این طیف اصلاح طلب است که به دفعات، با کاسبی از تحریم و ترساندن مردم از سایه جنگ، نسخه حقارت و ذلت می‌پیچند.

پیش از این نیز فعالین اصلاح طلب مدعی بودند که ایران باید ۳ شرط اروپا-برجام موشکی، برجام منطقه‌ای، به رسمیت شناختن رژیم کودک کش اسرائیل- را بپذیرد تا گشایش اقتصادی حاصل شود!

** خاتمی، وارث امام خمینی است!

«مراد ثقفی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «به باور من جوشش مردم و روی‌کارآمدن آقای خاتمی ادامه انقلاب سال ۵۷ بود؛ بنابراین خاتمی را وارث امام می‌دانم، البته در زمان و زمانه خودش. با آقای خاتمی آنچه قرار بود از انقلاب به دست بیاید درون ظرف اصلاحات ریخته شد که بستر بسیار خوبی بود تا فاصله میان دولت و ملت کاهش یابد، اما متأسفانه این ظرف هم آرام‌آرام ترک برداشت...به باور من آقای خاتمی، هم رهبر جنبش بود و هم رئیس دولت».

ایران باید با یک بسته پیشنهادی، نظر اروپا را جلب کند!/ خاتمی وارث امام خمینی است!

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب همدلی در مطلبی نوشته بود: «خاتمی دلسوز نظام است».

این قبیل ادعاها در حالی است که اصلاح طلبان در سال ۸۸ بدون توجه به منافع ملی و عزت مردم ایران، به سرکردگی کسانی چون خاتمی دروغ بزرگ تقلب را مطرح کرده و علیه جمهوریت شورش کردند. این طیف سپس روی اسلام در عبارت جمهوری اسلامی خط کشیدند.

فتنه گران در سال ۸۸ به حدی وطن فروشی کردند که مقامات رژیم صهیونیستی آنان را سرمایه اسرائیل خواندند و گفتند جنگ با جمهوری اسلامی از داخل مرزهای ایران آغاز می‌شود. برخی فعالین فتنه حتی تا تل‌آویو هم رفتند؛ عده‌ای پنهانی و برخی علنی.

اکنون سران و فعالین فتنه در جایگاه متهم قرار داشته و باید درخصوص گناه نابخشودنی فتنه ۸۸ به افکار عمومی پاسخگو باشند.

** اصغرزاده: مشروعیت اصلاح طلبان در موقعیت سقوط است

«ابراهیم اصغرزاده» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد گفت: «مشکل اصلاح طلبان این است که ابتکار عمل ندارند، یا اگر دارند آن را در موقعیت نامناسبی به کار می‌برند، جایی که می‌توانند تفاهم کنند، قهر می‌کنند و جایی که نباید کوتاه بیایند، کوتاه می‌آیند و چک سفید امضا به رقیب می‌دهند».

اصغرزاده در ادامه گفت: «مشکل دیگر اصلاح طلبان این است که ظرف شش سال گذشته همه تخم مرغ‌هایشان را در سبد دولت گذاشتند و تنها به دستاورد دیپلماتیک دولت در سیاست خارجی دل خوش کردند. حالا که شوک خروج از برجام و فشار حداکثری آمریکا نه تنها آن مهمترین دستاورد دولت در دیپلماسی را به خطر افکنده و بی اثر کرده، بلکه ناکارآمدی، سومدیریت و بحران فزاینده اقتصادی، مشروعیت اصلاح طلبان به عنوان حامی و همپیمان دولت را در موقعیت افول و سقوط قرار داده است. صحبت رجزخوانی نیست، این ایام، ایام مصیبت خوانی اصلاح طلبان است. سیاست انتخاباتی اصلاح طلبان، بیش از پیش در معرض داوری‌های انتقادی قرار گرفته است».

ایران باید با یک بسته پیشنهادی، نظر اروپا را جلب کند!/ خاتمی وارث امام خمینی است!

چندی پیش «صادق خرازی» از فعالین اصلاح طلب گفته بود: «من جریان اصلاحات را فاقد هدف و برنامه می دانم».

«فرزانه ترکان» از فعالین اصلاح طلب نیز چندی پیش گفته بود: «اصلاح طلبان در چهار دوره انتخابات گذشته – دو ریاست جمهوری و یک مجلس و یک شورای شهر- در تهییج مردم برای شرکت در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی مؤثر بوده‌اند…اما اکنون پیمانه صبر مردم لبریز شده است زیرا در قبال آن تهییجات، طرح و برنامه مناسبی برای بهبود وضعیت مردم نبوده و مشکلات همچنان باقی است».

در حال حاضر کارنامه دولت روحانی به حدی خالی است که اصلاح طلبان به هر طریق ممکن در پی جداکردن سفره خود و انکار حضور در دولت هستند. اما افکار عمومی، دولت روحانی را دولت اصلاح طلبان می‌داند. اصلاح طلبان مسبب وضع موجود هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...